II Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23, który rusza już we wtorek (28.11.) stadionie Tarczyński Arena. To dwa dni spotkań i wymiany poglądów specjalistów zajmujących się marketingiem, komunikacją, polityką samorządową i szeroko pojętą obecnością w internecie na poziomie samorządu.
Wiele praktycznych informacji znajdą tam dla siebie rzecznicy prasowi, specjaliści ds. mediów społecznościowych, przedstawiciele działów promocji w miastach, osoby odpowiedzialne za wdrażanie działań CSR w jednostkach miejskich, a także radni i decydenci samorządowi. Będzie to okazja do zdobycia wiedzy, nawiązania cennych kontaktów biznesowych i współtworzenia przyszłości komunikacji samorządowej.

Sztuczna inteligencja w samorządzie
W pierwszym dniu kongresu prelegenci zmierzą się z odpowiedzią na pytanie „Czy technologia sztucznej inteligencji stanie się głównym narzędziem w komunikacji samorządów, zastępując tradycyjne metody?”.
Opowiedzą też o tym, w jaki sposób wykorzystać analitykę internetową do mikrotargetowania i skutecznego pozyskiwania wyborców. Przedstawione zostaną też nowe możliwości, sposoby i inspiracje w komunikowaniu się z mieszkańcami. Natomiast drugiego dnia kongresu odbędą się warsztaty i szkolenia, które dostarczą praktycznej wiedzy, instrumentów i narzędzi skutecznej komunikacji.
Pięć ścieżek tematycznych
Kongres Local SoMe’23 obejmie pięć ścieżek tematycznych:
- Content, Gmina, Miasto, Region
- Wyborcy, Mieszkańcy, Użytkownicy
- Profil prywatny
- Informacja, Dialog, Inwestycja
- Prawo, Technologia, Bezpieczeństwo
Uczestnicy wydarzenia porozmawiają m.in. o tym czy AI przejmie kontrolę nad komunikacją samorządów, zastępując tradycyjne metody oraz jak samorządowcy powinni pracować w erze social mediów.
Mowa będzie też o sztuce samorządowego storytellingu oraz o tym, czy popularność w mediach społecznościowych naprawdę przekłada się na poparcie w wyborach. Przedstawione zostaną również najlepsze praktyki w tworzeniu i zarządzaniu kampaniami w mediach społecznościowych dla polityków na poziomie lokalnym.
Nagrodzą najbardziej angażującą komunikację samorządową
W trakcie kongresu zostaną nagrodzone miasta i profile z najbardziej angażującą komunikacją w Internecie i mediach społecznościowych. Jury nagrodzi je Złotymi Lajkami Local SoMe’23. Wyróżnione zostaną najbardziej angażujące produkcje video, zdjęcia i innowacyjne kampanie samorządowe. Wręczony zostanie także Złoty Lajk Samorządowy.
Kongres jest współorganizowany przez Związek Miast Polskich i agencję Samorządowe Internety. Partnerami wydarzenia są: Instytut Badania Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS), Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS), Miasto Wrocław, Open Eyes Economy i Fundacja Miasto.
Na kongres można się już zarejestrować na stronie wydarzenia.