Kamienna Góra – Bolków jest ostatnim dolnośląskim odcinkiem drogi ekspresowej S3 do wybudowania. 16-kilometrowy kawałek przebiega przez trzy powiaty: jaworski, wałbrzyski i kamiennogórski. Powinien być przejezdny w połowie 2024 roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ocenia zaawansowanie robót na ponad 90 procent.
Jezdnie będą dwupasmowe z pasami awaryjnymi. Duże zainteresowanie wzbudzają dwunawowe tunele drogowe: TS-26 i TS-32. Długość pierwszego, pomiędzy miejscowościami Sady Górne a Nowe Bogaczowice to 2,3 kilometra. Drugi, niedaleko Gostkowa, jest zdecydowanie krótszy – 320 metrów.

Przejazd tunelem TS-26
Spółka PORR – wykonawca – opublikowała 9 lutego film z przejazdu przez dłuższy tunel.
Budowa S3 Bolków – Kamienna Góra kosztuje ponad 1,5 miliarda złotych. Zamawiającym jest wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W budowę zaangażowane są spółki: DTŚ z Katowic, Inko z Krakowa, PORR z Warszawy i PORR Bau GmbH z Wiednia.
S3 Świnoujście – Lubawka
S3 to droga ekspresowa łącząca Bałtyk z pograniczem polsko-czeskim. Jej długość to 470 kilometrów. Trasa: Świnoujście – Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Zielona Góra – Legnica – Jawor – Bolków – Kamienna Góra – Lubawka.
Do ukończenia, oprócz odcinka na Dolnym Śląsku, jest fragment między Świnoujściem a Troszynem w województwie zachodniopomorskim (34 km).
Z założenia droga ma prowadzić znad morza do Czech, ale… zamknięty pozostaje trzykilometrowy kawałek przed granicą. "Zostanie udostępniony kierowcom po zakończeniu prac na odcinku przygranicznym po stronie czeskiej. Według zapowiedzi czeskiej administracji drogowej nastąpi to w 2025 roku" – czytamy na stronie polskiego rządu.
Czesi mają jeszcze jedno zadanie – wybudowanie drogi ekspresowej D11 od granicy do Pragi. Będzie ona niejako przedłużeniem polskiej es trójki. Trasa może być gotowa najwcześniej w 2027 roku.