Z udostępnionych przez ministerstwo danych wynika, że na urazy głowy narażeni jesteśmy zwłaszcza na hulajnogach elektrycznych. W tym przypadku aż jedna trzecia wszystkich urazów, to właśnie urazy głowy.
- Przyznam, że mam też własne doświadczenia w tym zakresie. Jako 14-letni chłopak wjechałem na rowerze pod koła auta, w którym głową rozbiłem szybę. Też nie miałem wtedy kasku. Skończyło się pobytem w szpitalu, szyciem czoła i dużym strachem rodziców o moje zdrowie, ale konsekwencje mogły być o wiele poważniejsze. Dlatego wiem na pewno, że taka brawura nie ma sensu - dodaje Maciej Wiązowski.
Nowe przepisy o kaskach wejdą w życie prawdopodobnie w 2026 roku. Stanie się tak, jeśli nowelizacja prawa o ruchu drogowym zostanie uchwalona przez Sejm i podpisana przez prezydenta.
Zapamiętaj - podstawowe zasady jazdy na hulajnogach elektrycznych
- Jadąc hulajnogą elektryczną korzystamy z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów – zawsze, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się poruszamy lub zamierzamy skręcić – z prędkością do 20 km/h.
- Korzystamy z jezdni, po której jest dozwolony ruch z prędkością nie większą niż 30 km/h, w przypadku gdy brakuje drogi lub pasa dla rowerów oraz drogi dla pieszych.
- Korzystamy z drogi dla pieszych tylko wyjątkowo, gdy chodnik jest usytuowany wzdłuż jezdni, po której jest dozwolony ruch z prędkością większą niż 30 km/h i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów.
- Po chodniku wolno jechać tylko z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego.
- Jadąc po chodniku, ustępujemy pierwszeństwa pieszemu oraz nie utrudniamy ruchu pieszemu.
- Jadąc po chodniku zachowujemy szczególną ostrożność.
- Nie wolno przewozić hulajnogą elektryczną innych osób, zwierząt i ładunków.
- Nie wolno kierować hulajnogą elektryczną w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu,
- Nie wolno ciągnąć lub holować hulajnogą elektryczną innych pojazdów.
- Podczas jazdy hulajnogą elektryczną nie wolno korzystać z telefonu, wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku przez kierującego.
 
                           
         
                 
                 
                 
                       
                       
                      