Apel wojewody o pozostanie w domach
Odnosi się do tych seniorów, którzy jeszcze się nie zarejestrowali na szczepienia przeciwko COVID-19. Mogą to także zrobić telefonicznie, przez internet lub SMS.
Jak się zarejestrować
Całodobowa i bezpłatna infolinia 989
Potrzebny jest do tego tylko numer PESEL. Numer telefonu komórkowego nie jest wymagany, ale w przypadku jego podania, SMS-em przyjdzie potwierdzenie umówienia wizyty na szczepienie.
W ten sposób możesz zarejestrować również swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz dysponował numerem PESEL bliskiej osoby.
Podczas rejestracji wybiera się dokładny termin oraz miejsce szczepienia.
– Żeby ograniczyć problemy w zarejestrowaniu, udostępniliśmy udogodnienia. Każdy, kto usłyszy na infolinii, że w jego miejscowości nie ma już terminów, może zostawić swój pesel i nr tel. Jak będą wolne terminy, do tej osoby zadzwoni konsultant – zapewnia Michał Dworczyk, szef Kancelarii Premiera.
Czytaj też: Miasto pomoże seniorom w dotarciu do punktów szczepień.
Elektronicznie przez e-Rejestrację na pacjent.gov.pl
Ten sposób rejestracji wymaga posiadania Profilu Zaufanego.
System zaproponuje pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie pasował albo senior będzie chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy skorzystać z dostępnej wyszukiwarki i wskazać dogodną datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji na podany numer przyjdzie powiadomienie SMS, a następnie ponowne przypomnienie o szczepieniu na dzień przed planowanym terminem.
Wysyłając SMS na numer 664 908 556
Po wysłaniu SMS na numer 664 908 556 o treści: SZCZEPIMY SIĘ, zostanie wysłana prośba o podanie danych, które trafią do systemu i konsultant zadzwoni, gdy będą wolne terminy.
– Po wysłaniu SMS, zostanie wysłana prośba o podanie danych, które trafią do systemu i konsultant zadzwoni, gdy będą wolne terminy – mówi Michał Dworczyk, szef Kancelarii Premiera.
Formularz zgłoszeniowy
Dla seniorów udostępniony został też formularz zgłoszeniowy na stronie gov.pl/szczepimysie. W tym przypadku, po zostawieniu swoich danych konsultant również zadzwoni, gdy będą wolne terminy.
Kontakt z wybranym punktem szczepień
Jeżeli senior chce zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień - musi się z nim skontaktować. Odpowiednie dane kontaktowe znajdziesz na mapie.
Czytaj też: Jak i gdzie można się zaszczepić we Wrocławiu?
Przypominamy, że Szczepienia są dobrowolne. Nie ma ani przymusu przyjęcia szczepionki przeciwko COVID-19, ani żadnych sankcji, jeśli ktoś nie podda się szczepieniu.
Jednak im więcej osób się zaszczepi, tym ochrona przed koronawirusem będzie skuteczniejsza.
Czytaj też:#WrocławSięSzczepi. Sprawdź to, o czym może jeszcze nie wiesz
Pytania i odpowiedzi:
W wybranym punkcie szczepień nie ma dogodnego terminu?
Zadzwoń na infolinię NFZ pod numer 989. Konsultanci pomogą ci w znalezieniu innego punktu szczepień w pobliżu twojego miejsca zamieszkania wraz z odpowiednim terminem.
Więcej informacji: www.gov.pl/web/szczepimysie
Gdzie znaleźć szczegółowe i aktualne informacje o szczepieniach?
Zadzwoń na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19 pod nr tel. 989. Dla osób dzwoniących z zagranicy oraz dla abonentów operatorów nieobsługujących numerów specjalnych: (22) 62 62 989. Na pytania odpowiada 500 konsultantów przez całą dobę – 7 dni w tygodniu. Informacje są udzielane w czterech językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
- Pytania można również drogą e-mailową na adres: szczepionki@nfz.gov.pl.
- Więcej informacji: www.gov.pl/web/szczepimysie