Nowoczesna myjnia PKP Intercity została wybudowana na bocznicy kolejowej w pobliżu dworca Wrocław Główny. To długa na ponad dwieście metrów hala, do której przylegają pomieszczenia dla obsługi oraz pomieszczenia gospodarcze.
Galeria zdjęć
Szybciej, dokładniej, proekologicznie
Myjnia jest wyposażona w portale samojezdne ze szczotkami i dyszami wzdłuż linii toru. W zależności od typu obsługiwanych składów można zmieniać kąt ustawienia szczotek.
Elementem myjni jest zewnętrzny system zabezpieczenia przed oblodzeniem. Za pomocą natryskarek na podwozia nanoszony jest preparat, który ogranicza przeklejanie się śniegu i lodu.
Hala wiele nowoczesnych rozwiązań, w tym:
- oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej, pozwalającym na wielokrotne wykorzystywanie wody z mycia;
- system zbierania deszczówki;
- panele fotowoltaiczne w celu produkcji energii elektrycznej na potrzeby własne budynku.
Budowa obiektu (realizowana przez Mostostal Warszawa) trwała ponad rok i kosztowała ponad 33 mln zł.
Modernizacja stacji postojowej we Wrocławiu
Myjnia we Wrocławiu jest częścią projektu modernizacji stacji postojowej w stolicy Dolnego Śląska. Przebudowane zostały już elementy hali lokomotywowni (przeprowadzone roboty objęły przebudowę kanałów rewizyjnych wraz z nowym torowiskiem oraz posadzkami betonowymi) oraz wagonownia. Szefostwo PKP Intercity planuje także:

- budowę budynku magazynowo-biurowego,
- przebudowę odcinka drogi wewnętrznej, placu ładunkowo-rozładunkowego oraz placu postojowego w rejonie hali wagonowni,
- przebudowę drogi wewnętrznej w rejonie hali lokomotywowni.
Te zadania również zrealizuje firma Mostostal Warszawa.