Trasa autobusowo-tramwajowa na Jagodno jest zaprojektowana w ten sposób, że gdy znikną przeszkody w budowie tramwaju, będzie można na niej zrobić tory i trakcję.
Bartosz Chochołowski,
Edytuj w ACMSTrasa autobusowo-tramwajowa na Jagodno jest zaprojektowana w ten sposób, że gdy znikną przeszkody w budowie tramwaju, będzie można na niej zrobić tory i trakcję.
Projekt zakłada nawet miejsce na słupy dla sieci trakcyjnej, więc w przyszłości nie powinno być niespodzianek dla wykonawcy trasy tramwajowej.
Decyzja o budowie wydzielonej trasy autobusowej wynika z dynamicznego rozwoju tej części miasta. Mieszkańców przybywa, a tramwaj na Jagodno nie powstanie jeszcze przez wiele lat.
Torowisko tramwajowe przecinałoby bowiem linię kolejową nr 285 prowadzącą do Świdnicy. Zbudowanie skrzyżowania torów kolejowych i tramwajowych nie jest możliwe. Jednak PKP Polskie Linie Kolejowe przeniosą swoje tory na nasyp, na towarową obwodnicę Wrocławia. Wtedy tramwaj będzie mógł jeździć pod kolejowym wiaduktem.
Przeniesienie linii 285 na nasyp jest na etapie koncepcji. Nie wiadomo, kiedy dojdzie do realizacji, ale w wariancie optymistycznym, nie nastąpi to wcześniej niż za dekadę.
Obok pętli przy ul. Kajdasza będzie parking zbudujemy Park & Ride, aby osoby mieszkające daleko mogły zostawić swoje samochody i przesiąść się na komunikację miejską. Powinni na tym zyskać, bowiem komunikacją miejską buspasem do dworca głównego dojadą w kilkanaście minut.
Bądź na bieżąco z Wrocławiem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!