Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Każdy z nich ma długość 18,1 m i szerokość ponad 2,5 m. Dwa silniki elektryczne o mocy 174 kW każdy sprawnie rozpędzają maszynę ważącą 20 ton wraz z maksymalnie 120 pasażerami. Baterie o pojemności 490 kWh pozwalają przebyć ponad 300 km bez ładowania.

Autobusy elektryczne we Wrocławiu - początek
MPK pozyskało finansowanie na zakup "elektryków" z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wraz z przygotowaniem infrastruktury do ładowania, przeszkoleniem personelu, inwestycja pochłonęła 53 mln zł.
"Elektryki" na linię K
Prezydent dodaje, że wiele jeszcze wyzwań. Pojazdy należy sukcesywnie wymieniać na nowe, a także powiększać flotę ze względu na nowe i planowane połączenia komunikacyjne. Wymienia Maślice, Jagodno, Klecinę czy Psie Pole, na które jest planowany właśnie korytarz transportowy.
- Ten widok jest imponujący - mówi prezes MPK Witold Woźny wskazując na ustawione jeden za drugim elektryczne Mercedesy. - One wszystkie jutro wyjadą na linię K. To będzie prawdziwa zielona linia.
- Gratulujemy MPK elektryfikacji linii K. Przedsiębiorstwo zdecydowało się na to w dobrym momencie, gdy technologia pozwala już na osiąganie przez autobusy elektryczne zasięgów porównywalnych z tradycyjnymi pojazdami - dodaje Artur Konarski, prezes Daimler Buses Polska.
Zero emisji również poza Wrocławiem
MPK stara się o dofinansowanie na kolejne bezemisyjne autobusy, prowadzi również rozmowy z producentami pojazdów wodorowych oraz z branżą z nimi związaną, aby mieć rozeznanie co do wymogów infrastrukturalnych.
Jednak bezemisyjne autobusy poznają nie tylko wrocławianie. Mają kursować również do sąsiednich gmin.