Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Budowa 31-kilometrowej drogi ekspresowej S3 na odcinku pomiędzy Bolkowem a Lubawką (granica państwa) jest na zaawansowanym etapie. Przebity został m.in. najdłuższy pozamiejski tunel w Polsce drążony w skale (TS-26) i obecnie wykonywana jest jego obudowa.
- Na budowie drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra Północ trwa m.in. montaż membrany i betonowanie kaloty tunelu TS-26 – poinformowała w lutym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która regularnie pokazuje postępy prac na budowie S3 na Dolnym Śląsku.
Budowa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku i wielkie tunele
Droga ekspresowa S3 na trasie od Bolkowa do Kamiennej Góry ma być dwujezdniowa, a jej długość to ok. 16,1 km. Każda jezdnia będzie miała po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. W ciągu trasy powstają dwa tunele: wspomniany już TS-26 o długości ok. 2300 m oraz TS-32 o długości ok. 320 m, niedaleko miejscowości Gostków. Zakończenie prac na tym odcinku drogi ekspresowej S3, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przewidywane jest w pierwszej połowie 2024 r.
Droga ekspresowa S3 Bolków – Lubawka ułatwi dojazd do Czech
Trasa pomiędzy Bolkowem a granicą państwa w Lubawce ma ułatwić dojazd z Czech drogą ekspresową S3 do autostrady A4 i dalej na północ do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Ułatwi także komunikację krajową wzdłuż zachodniej granicy Polski.

Wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner). Wartość umowy wynosi ponad 1,5 mld zł.
Źródło: GDDKiA