Firma Pro-Tra Building będzie mieć 24 miesiące na zrealizowanie tej inwestycji. - Nie bez znaczenia jest, że to wrocławska firma, w której pracują wrocławscy inżynierowie, pracownicy, robotnicy, ludzie, którzy czują to miasto, zależy im na nim. A to dodatkowa gwarancja, nie opisana w dokumentach, że będą w tę budowę wkładać serce - dodaje Jacek Sutryk.
Prezydent dodaje, że z tramwaju będzie mogło skorzystać 15 tysięcy mieszkańców. - Za dwa lata do tramwaju przesiądą się ci, którzy mogą i na drogach zrobią miejsce tym, którzy muszą przemieszczać się samochodami - dodaje Jacek Sutryk.
Budowa postępować będzie od strony Swojczyc. Przebudowa pętli "Sępolno", a co za tym idzie jeszcze większe utrudnienia dla pasażerów, nastąpią w późniejszym terminie.
Budowa tramwaju na Swojczyce - objazdy dla kierowców
- Największą zmianą jest wprowadzenie jednego kierunku na ulicy Swojczyckiej - informuje Andrzej Brzoza, wicedyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej.
Kierowcy jadący w kierunku Strachocina i Wojnowa jadą jednokierunkową Swojczycką. Duża zmiana spotkała przemieszczających się w przeciwnym kierunku. Muszą jechać Miłoszycką i Mydlaną.
Galeria zdjęć
Mieszkańcy - i nie tylko - bloków w okolicach Marca Polo, Magellana, Vasco da Gamy i Chałupniczej muszą zwracać uwagę na znaki zakazujące parkowania. Od 15 listopada będzie wymuszane ich respektowanie. Parkujące auta mogą bowiem utrudniać funkcjonowanie zastępczej komunikacji miejskiej.
Budowa tramwaju na Swojczyce - zmiany dla pasażerów
- Powstanie linia 715 do obsługi osiedla Olimpia Port. Autobusy będą kursować w szczycie co 10 minut - informuje Andrzej Brzoza.
715 będzie obsługiwać południe Swojczyc w obu kierunkach, co zapewni mieszkańcom sprawne wydostanie się z osiedla przy jednokierunkowej Swojczyckiej. Autobusy będą bowiem jeździć tak, jak samochody. W kierunku Zalesia i Sępolna pojadą przez Miłoszycką i Mydlaną.
Zmieniony układ przystanków podczas budowy tramwaju na Swojczyce
Szczegółowe informacje o zmienionych trasach autobusów przedstawiamy tutaj:
Budowa tramwaju na Swojczyce - dwa lata utrudnień
Budowa dwukilometrowej trasy autobusowo-tramwajowej z przebudową wszystkich podziemnych instalacji, z budową de facto nowych ulic w miejsce istniejących, to wielka inwestycja, która będzie uciążliwa nie tylko dla wrocławian, ale również dla mieszkańców sąsiednich miejscowości, którzy dojeżdżają do Wrocławia.
- To będzie trudny czas dla naszych mieszkańców - nie kryje Stanisław Piątek, wiceprzewodniczący zarządu osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów. - Przekazywaliśmy uwagi mieszkańców co do organizacji ruchu i komunikacji miejskiej na czas budowy. Część udało się wdrożyć, część nie. Pracujemy nad tym, aby więcej pociągów kursowało, ale to nie jest ani prosta sprawa, ani z tych do szybkiego zorganizowania.
Animacja przedstawiająca trasę tramwaju na Swojczyce
Dwukilometrowa trasa rozpoczyna się na istniejącej pętli na Sępolnie, a kończyć się będzie na planowanej przy cmentarzu na Swojczycach. Niedaleko jest przystanek kolejowy Wrocław Swojczyce, co ułatwia przesiadki między wszystkimi środkami transportu.
Przy przyszłej pętli na Swojczycach będzie parking typu Park and Ride na 166 samochodów. Wybudowane będą są także wiaty na rowery. Na trasie powstanie:
- 15 przystanków w tym 8 tramwajowo-autobusowych;
- zielona pętla na Swojczycach z drzewami pośrodku,
- wiaty przystankowe z roślinami na dachach,
- toaleta publiczna na pętli na Swojczycach (również z myślą o osobach odwiedzających pobliski cmentarz),
- punkty socjalne na obu krańcach trasy dla pracowników MPK.
Lokalizacje przystanków tramwajowo-autobusowych:
- przy ul. Mydalanej (w obu kierunkach),
- w rejonie stacji paliw przy ul. Swojczyckiej (w obu kierunkach),
- przy ul. Magellana (dwa podwójne w obu kierunkach),
- pozostałe na pętlach.
Pętla na Sępolnie zostanie tak przebudowana, że autobusy będą zatrzymywać się wewnątrz niej nie blokując przejazdu przez Mickiewicza, jak dzieje się to obecnie.
Kierowcy po zakończeniu inwestycji odczują istotną poprawę komfortu jazdy ulicą Mickiewicza od pętli do nowych mostów - zamiast kostki będzie asfalt. Nowa będzie również ul. Swojczycka (do pętli) i fragment Marca Polo.
[fundProgram id=804113 withoutDescription=0]