Konkurs obejmował projekty związane z zakupem taboru autobusowego: nisko i zeroemisyjnego – z napędem elektrycznym, wodorowym lub gazowym (LNG i CNG) oraz taboru tramwajowego i trolejbusowego. W sumie kryteria wyboru spełniło siedem projektów, ale pieniędzy – 150 mln zł – starczyło tylko na trzy zadania, i to w niższej wysokości, niż ta, o jaką wnioskowali startujący.
MPK wnioskowało o 103 mln zł, a otrzymało 76. Oprócz wrocławskiego MPK, środki otrzymają także MPK Kraków oraz Tramwaje Śląskie.
MPK Wrocław z tych pieniędzy – jak informuje rzecznik prasowy Mikołaj Czerwiński – sfinansuje zakup części zamówionych już Moderusów Gamma. Przypomnijmy, że przewoźnik zakontraktował łącznie 46 poznańskich tramwajów za 372 mln zł.
Pod koniec roku ma pojawić się w naszym mieście pierwszy z zamówionych w kolejnym przetargu tramwajów Pesa. Umowa opiewa na 204 mln zł za 24 pojazdy. Jest jednak opcja domówienia kolejnych 16. Jeśli MPK z niej skorzysta, to za 40 bydgoskich Pes zapłaci 337,5 mln zł.

To sztandarowe inwestycje w tabor tramwajowy, ale nie jedyne. Gruntowną modernizację przeszło wszystkie siedemnaście Škód 16T oraz 25 Protramów 205 WrAs.

MPK Wrocław dysponuje łącznie już 170 tramwajami z niską podłogą, które są również wyposażone w klimatyzację. Škody 16T i Protramy 205 przed modernizacją nie miały chłodzenia w przestrzeni pasażerskiej.