O postępach prac na zajezdniach MPK informuje na swoim facebookowym profilu.
Hala będzie nowoczesna, ale wciąż zabytkowa
Zajezdnie to nie tylko miejsce noclegowe dla tramwajów. Tam przechodzą bieżące przeglądy, serwis, a także poważne naprawy. Są myte i sprzątane w środku. Takie operacje dokonywane są w halach, które tak, jak ta na zajezdni Gaj, wymagają gruntownego remontu.

ŻYCIE NA ZAJEZDNI W OBIEKTYWIE:
Remonty na zajezdniach tramwajowych stanowią wyzwanie, bowiem to obiekty zabytkowe. Muszą być funkcjonalne, dostosowane do obsługi nowoczesnego taboru, ale jednocześnie nie można w nich zmieniać niczego, na co nie zgadza się konserwator zabytków.
Posadzka w hali zostanie wzmocniona tak, aby wytrzymała nacisk podnośników kolumnowych. Wymieniana jest instalacja kanalizacyjna i elektryczną oraz oświetlenie. Montowany jest również pomost obsługowy o długości 37 m.
Wraz z wykonaniem nowych, pogłębionych kanałów obsługowych, dostosowanych do aktualnych przepisów, odtworzone zostaną fragmenty ściany ceglanej zajezdni. Modernizując obiekt MPK łączy historię z nowoczesnością.