Aby wziąć udział w wydarzeniu należy napisać do MPK na adres promocja[at]mpk.wroc.pl i podać w mailu swoje imię i nazwisko.
Skody 19T to jedyne dwukierunkowe tramwaje we flocie MPK. Kursują na liniach 18 i 21, czyli tych które łączą Tarczyński Arena z Gajem, gdzie nie ma tradycyjnych pętli. Na krańcówkach motorniczy przesiada się do drugiej kabiny i przestawia tramwaj do jazdy w przeciwnym kierunku.
MPK zmodernizuje wszystkie swoje Skody 19T, a ma ich 31. Zapłaci za to 186 mln zł. Daje to dość pokaźną kwotę 6 mln zł za jeden tramwaj, ale trzeba mieć na uwadze, że zakup nowego wiązałby się z wydatkiem 14-16 mln zł (to rzecz jasna szacunkowa wartość nowego dwukierunkowego tramwaju, faktyczna cena zostałaby określona w przetargu).
Galeria zdjęć
Skodom 19T kończy się żywotność. Mają po 14-15 lat i milion kilometrów na liczniku. Można je zezłomować albo zmodernizować, dzięki czemu służyć będą przez kolejne przynajmniej 15 lat. MPK wybiera tę drugą opcję i to nie tylko w przypadku tych pojazdów. Jeździmy zmodernizowanymi również przez SAATZ Skodami 16T (podobnymi, ale jednokierunkowymi tramwajami), a także tramwajami 205 WrAs, które w latach 2006-2011 powstawały we Wrocławiu, a odmłodził je poznański Modertrans w 2021 roku.
Więcej o modernizacji Skód 19T przeczytasz w tekście "Pierwsze zdjęcie Skody 19T po modernizacji. Co za odmiana!". O tym, jaką mamy we Wrocławiu flotę tramwajową i ile Wrocław na nią wydaje, piszemy w raporcie "Prawie miliard złotych na tramwaje. Jak w ostatnich latach zmienił się tabor MPK?".