Przystanki „Hutmen”, na wysokości al. Pracy, ZDiUM przebudowuje na wiedeńskie - znacznie wygodniejsze i bezpieczniejsze dla pasażerów.
Na Grabiszyńskiej będzie to już druga para tego typu przystanków. Wiosną minionego roku zostały przebudowane te o nazwie „Bzowa (Centrum Historii Zajezdnia)”.
Z przystanków wiedeńskich korzystamy również na ul. Traugutta, Piłsudskiego, Hubskiej, Trzebnickiej, Pomorskiej i na mostach Pomorskich.
| 
 Peron wiedeński to rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju osobom o ograniczonej mobilności, seniorom, rodzicom z wózkami dziecięcymi. Rozwiązanie takie dodatkowo spowalnia ruch samochodowy i zwiększa bezpieczeństwo pieszych.  | 
Zakres prac na przystankach „Hutmen”
- przystanki wiedeńskie z masy mineralno-bitumicznej;
 - chodniki i perony z kostki betonowej;
 - ścieżka rowerowa z masy mineralno-bitumicznej;
 - w bezpośredniej bliskości drzew nawierzchnię terraway oraz nawierzchnia z kostki betonowej na pomostach podwieszanych;
 - w rejonie przejść dla pieszych oraz wzdłuż peronów - pasy płytek integracyjnych kierunkowych typu STOP;
 - wiaty pięciosegmentowe ze szkła hartowanego z zabezpieczeniami pro ptasimi, nowoczesne słupki, ławki i kosze.
 
Galeria zdjęć
Kiedy koniec prac przy Grabiszyńskiej?
Generalnym wykonawcą prac jest firma Rotomat. Inwestycja zakończy się w październiku, a jej koszt to 2,1 mln zł.