Trwają intensywne prace na trasie kolejowej Wrocław-Międzylesie. Podczas wrześniowej powodzi, która nawiedziła Dolny Śląsk, a przede wszystkim Kotlinę Kłodzką, zniszczone zostały elementy infrastruktury kolejowej.

- Od grudnia pociągi regionalne i dalekobieżne wrócą na trasę z Wrocławia do Międzylesia. Najszybsze składy pokonają ten dystans w czasie krótszym niż 100 minut. Pomimo dotkliwej powodzi, która nawiedziła region, kolejarze nie zwalniają tempa prac - zapowiadają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Nowe wiadukty koło Kamieńca
Najważniejsze roboty prowadzone są na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki, aby od 9 listopada możliwe było przywrócenie ruchu pociągów. Na linii wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt. We wrześniu PUN (pociąg do potokowej wymiany toru) pracował między Ziębicami a Starczowem, wymieniając w ciągu kilku dni około pięć tysięcy podkładów.
- na odcinku Ziębice - Kamieniec Ząbkowicki specjalna oczyszczarka usunęła zabrudzenia z tłucznia. Obecnie tor jest regulowany przez pięć podbijarek.
- intensywne prace toczą się również między Kłodzkiem a Międzylesiem, gdzie płynniejszą jazdę pociągów zapewni 15 bezstykowych rozjazdów.
- na odcinku między Kłodzkiem Nowym a Krosnowicami, tor jest regulowany z pomocą podbijarki, która będzie również pracować na stacjach w Gorzanowie i Bystrzycy Kłodzkiej.

- na linii Wrocław – Międzylesie prace objęły 17 wiaduktów, 5 mostów i tunel. Roboty na moście w Żórawinie zostały już zakończone.
- między Starczowem a Kamieńcem Ząbkowickim dwa stare obiekty zostały zastąpione nowymi wiaduktami.
- prace postępują na przeprawach w Kamieńcu Ząbkowickim, Służejowie, Boguszynie i Krosnowicach. Obiekty są odnawiane, wzmacniane i zabezpieczane przed korozją.
Tunel w Długopolu-Zdroju lśni jak nowy
Kończą się również prace w ponad trzystumetrowym tunelu w Długopolu-Zdroju. Portale 150- letniego obiektu, po piaskowaniu, zostały odświeżone. Prace odwodnieniowe zapewnią odpowiednią eksploatację tunelu. Teraz tor do jazdy przygotuje podbijarka.
Poza tym między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim wykonano już prace na dwudziestu przejazdach. Na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Boguszynie, Gorzanowie i Bystrzycy Kłodzkiej trwa wymiana nawierzchni.
Prace na przejazdach są realizowane ze funduszy KPO, budżetu państwa oraz budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Koszt to ponad 150 mln zł.
Źródło: materiały prasowe