Wykonawca - firma Berger Bau będzie miała 24 miesiące na realizację zadania, a koszt inwestycji przekracza 24 miliony złotych. Prace będą prowadzone na sześciu odcinkach i podzielone zostaną na etapy. Pozwoli to na utrzymanie przejezdności trasy bez konieczności wyznaczania objazdów.
Zakres prac obejmie kompleksową przebudowę jezdni, wzmocnienie nawierzchni, budowę lub modernizację chodników, odwodnienia oraz elementów bezpieczeństwa ruchu. Planowana jest również poprawa geometrii drogi i oznakowania, co ma znacząco podnieść poziom bezpieczeństwa użytkowników – zarówno kierowców, jak i pieszych.
- To bardzo potrzebny fragment drogi umożliwiający skomunikowanie z innymi trasami w tej części regionu. Jednocześnie dzięki swojemu położeniu jest to trasa będąca alternatywą dla transportu w przypadku utrudnień na głównych ciągach komunikacyjnych wokół – dodaje Mateusz Masłowski, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
Wyremontowana droga będzie służyć nie tylko jako alternatywa na Wrocławia, ale także posłuży lokalnym mieszkańcom w codziennych dojazdach do pracy i sprawnej komunikacji z autostradą A4 od strony Środy Śląskiej.
Inwestycja samorządu województwa jest elementem większej całości, która pozwoli połączyć autostradę A4 i drogę ekspresową S5 na zachód od Wrocławia. Wcześniej powstały obwodnica Miękini, nowy most na Odrze, a także obwodnica Brzegu Dolnego. W listopadzie 2025 roku nastąpi również otwarcie ofert na budowę obwodnicy Obornik Śląskich.