Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Zdzierana jest warstwa zużytego asfaltu, często wielokrotnie łatanego, regulowane są wpusty studzienek i krawężniki, kładziona warstwa nowego asfaltu, a na koniec malowane oznakowanie poziome oraz instalowane wysepki, słupki itp. elementy oznakowania.
Remonty ulic we Wrocławiu - dodatkowe 40 mln zł
ZDiUM na zakończony właśnie program szybkich wymian nawierzchni wydał ponad 21 mln zł. Na drugą edycję ma 40 mln zł. Które ulice będą wyremontowane?
Zakończone remonty ulic - co ZDiUM już zrobił?
Przez ostatnie trzy miesiące wykonawcy na zlecenie ZDiUM-u działali we wszystkich rejonach miasta. Naprawiane były główne arterie, jak np. Ślężna czy Zwycięska, ale też ulice w strefie uspokojonego ruchu, jak Rakietowa. Te w ścisłym centrum, jak Kołłątaja, ale też drogi na osiedlach peryferyjnych.

ZDiUM monitorując stan dróg klasyfikuje je do remontów. Na jednych wystarczy załatać pozimowe ubytki, inne wymagają wymiany nawierzchni, a kolejne są do kapitalnego remontu - przebudowy, której często towarzyszy również wymiana sieci podziemnych.
Nie tylko nawierzchnie - otwarcie Pomorskiej 22 czerwca
- Poza licznymi remontami ulic, miasto realizuje kompleksowe przebudowy. Już niebawem - 22 czerwca - w pełni otworzymy ulicę Pomorską, również dla tramwajów - zapowiada Elżbieta Urbanek.
Przebudowa ul. Pomorskiej i części pl. Staszica była wyzwaniem pod każdym względem. Przebudowa sieci podziemnych (w tym wymiana również XIX-wiecznych instalacji) była skomplikowanym przedsięwzięciem. Na powierzchni - to, co widzimy - to od nowa wybudowana ulica, torowisko, chodniki, drogi rowerowe, przystanki, oświetlenie itd. Koszt - 80 mln zł.
O zmianach w kursowaniu tramwajów, w związku z ich powrotem na Pomorską i pl. Staszica, będziemy informować. Tego dnia ruch tramwajowy wróci również na mosty Pomorskie, gdzie obecnie poprawiane jest torowisko.