Projektant trasy dla autobusów i tramwajów na Swojczyce został wybrany w połowie 2021 roku przez spółkę Wrocławskie Inwestycje. Teraz w biurze Biprogeo Projekt trwają ostatnie szlify. Za wykonanie zadania specjaliści dostaną 1,7 miliona złotych. Zobaczcie w galerii projekty trasy TAT na Swojczyce oraz zdjęcia z dzisiejszego pikniku.
Budowa będzie zdecydowanie droższa. Miasto część kosztów pokryje ze środków unijnych. Pieniądze mogą zostać przyznane w maju. Wrocławskie Inwestycje rozpiszą przetarg – prawdopodobnie latem 2024 roku. Wybrana firma dostanie dwa lata na budowę. To oznacza, że najbardziej optymistyczny scenariusz zakłada pierwszy kurs w drugiej połowie 2026 roku.

TAT na Swojczyce. 15 przystanków i inna infrastruktura
Łączące Swojczyce z Sępolnem mosty są częścią trasy, której długość to niemal 2 kilometry. Jej krańce to istniejąca pętla na Sępolnie i planowana przy cmentarzu na Swojczycach. — Tory tramwajowe kończyć się będą na tym osiedlu w pobliżu przystanku kolejowego. To zapewnia nie tylko łatwość komunikacji autobusami i tramwajami, ale też daje możliwość szybkiej przesiadki do i z pociągu — zauważył prezydent Sutryk.

Przy przyszłej pętli na Swojczycach będzie parking typu Parkuj i Jedź na 166 samochodów. Zaplanowane są także wiaty na rowery, ponieważ w ramach inwestycji położą 3 km dróg rowerowych.
Na projektowanej trasie Sępolno – Swojczyce ma być:
- 15 przystanków (kilka nowych), w tym 8 podwójnych (dla tramwajów i autobusów);
- zielona pętla na Swojczycach z drzewami pośrodku,
- wiaty przystankowe z roślinami na dachach,
- toaleta publiczna na pętli na Swojczycach (z myślą o osobach nawiedzających pobliski cmentarz),
- punkty socjalne na obu krańcach trasy dla pracowników MPK.

Lokalizacje przystanków podwójnych:
- przy ul. Mydalanej (w obu kierunkach),
- w rejonie stacji paliw przy ul. Swojczyckiej (w obu kierunkach),
- przy ul. Magellana (dwa podwójne w obu kierunkach),
- pozostałe na pętlach.

Skorzystają zatem kierowcy, lecz nie tylko na remoncie pętli, o czym poinformował prezes Wrocławskich Inwestycji, Piotr Paś: — To przebudowa kompleksowa, więc dla samochodów zmodernizujemy jezdnię na Mickiewicza od pętli do nowych mostów. Zamiast niebezpiecznej śliskiej kostki pojawi się cichy i bezpieczniejszy asfalt. Remont przejdzie też Swojczycka do pętli i nowy fragment Marca Polo.
W galerii są wizualizacje trasy TAT na Swojczyce.