TAT to zdecydowanie najbardziej spektakularne przedsięwzięcie. Prawie siedem kilometrów nowych torów, trakcji, ale też przystanki, chodniki i ścieżki rowerowe. Kompleksowe przedsięwzięcie, które odmieni komunikacyjne oblicze całego miasta, nie tylko Nowego Dworu.

Największe wrażenie robi naturalnie 160-metrowy wiadukt nad torami kolejowymi. Pomyślnie przeszedł próby obciążeniowe i czeka na tramwaje.
TAT ma swój początek na pl. Orląt Lwowskich, a kończy się pętlą „Rogowska”, z której będzie można się przesiadać do pociągu na stacji „Wrocław Nowy Dwór”, albo… do samochodu, bowiem powstaje przy niej parking Park & Ride.
Już teraz widać, że pętla ta będzie miniparkiem. Rośnie tam sto posadzonych w marcu drzew. Sama pętla, jak i dojazd do niej od ul. Strzegomskiej, nabierają właśnie ostatecznego kształtu. Na części ul. Rogowskiej torowisko jest już ułożone, na początkowym fragmencie trwają intensywne prace. Chodniki są praktycznie gotowe, jeszcze budowlańcy muszą dokończyć ścieżki rowerowe.
Idąc ul. Rogowską uderza duża ilość zieleni. Jest sporo „starych” drzew i krzewów, ale imponuje ogrom nowych nasadzeń – nie tylko na pętli, ale wzdłuż całej ulicy.
Koszt TAT-u to niemal 390 mln zł. 40 mln zł pochłonął sam wiadukt, ale mówimy tu o przebudowie istniejącej infrastruktury i budowie nowej. To inwestycja nie tylko dla pasażerów MPK, ale również dla rowerzystów, pieszych i kierowców. Każdy jest jej beneficjentem, choćby ze względu na zazielenienie tego obszaru.
Dużo piszemy o trasie tramwajowej przez Popowice, bo to również wielka i spektakularna inwestycja. Licząc chronologicznie, to w ciągu 78 powojennych lat mamy trzy gigantyczne przedsięwzięcia tramwajowe:
- grudzień 1949 roku – otwarcie linii tramwajowej na Leśnicę
- maj 2023 roku – otwarcie linii tramwajowej przez Popowice
- wrzesień 2023 roku – otwarcie trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór
W galerii zdjęć zobaczysz, co teraz dzieje się na ul. Rogowskiej oraz na pętli „Rogowska”.