Ostatnią próbą było hamowanie, aby można było sprawdzić, jak na wywołane w ten sposób drgania reaguje konstrukcja. Wszystkie próby mostu Dmowskiego przebiegły pomyślnie. Zarówno te statyczne - z ciężarówkami, jak i dynamiczne - z tramwajem. Most Dmowskiego był w pewien sposób przygotowany na budowę torowiska, była odpowiednia przestrzeń między jezdniami, jednak jej nośność nie była przystosowana do obciążeń, jakie generują współczesne tramwaje.
W ramach dużej inwestycji - budowy tramwaju przez Popowice, czyli trasy od mostów Mieszczańskich do ul. Milenijnej - inżynierowie wzmocnili konstrukcję obiektu. Prace trwały przez ostatnie kilka miesięcy.
ZOBACZ PRZEJAZD TRAMWAJU:
Nową linią regularne kursy rozpoczną się już niebawem, w maju. Kursować będą tramwaje linii 18 i 19. Więcej o zmianach w komunikacji związanych z otwarciem tej trasy przeczytasz tutaj. Tramwaj nr 18 połączy Kozanów z Gajem, jednak inną trasą niż linia 32, którą zastąpi. Nr 19 skomunikuje Kozanów z pl. Grunwaldzkim i zoo.

Nowe torowisko i sieć trakcyjna, nowe i odnowione ulice, ścieżki rowerowe, chodniki, a do tego dużo zieleni - tak można streścić jedną z największych inwestycji komunikacyjnych we Wrocławiu. Na długości niemal dwóch kilometrów torowisko jest zielone, a w jego okolicach miasto posadziło 230 drzew i mnóstwo krzewów. Bez dwóch zdań jest to zielone rozwiązanie komunikacyjne - określenie uzasadnione, bowiem komunikacja tramwajowa jest bardzo wydajna i ekologiczna. M.in. z tych powodów została dofinansowana przez Unię Europejską.