Projektowana trasa wybudowana zostanie w śladzie przyszłego torowiska.
Wydzielona jezdnia autobusowa pozwoli na likwidację obecnych buspasów. Tym samym autobusy nie będą stać w korkach, ani ograniczać przepustowości jezdni dla samochodów osobowych.

Docelowo na Jagodno wybudowana ma zostać trasa tramwajowa. Na razie jest to niemożliwe. Na przeszkodzie stoją m.in. brak przepisów regulujących krzyżowanie się linii kolejowych z tramwajowymi oraz kolejowe plany inwestycyjne do roku 2028.
Wydzielona trasa autobusowa na Jagodno do 2027 roku
Prace projektowe już trwają. Wrocław wnioskował także o dofinansowanie inwestycji w ramach Krajowego Planu Odbudowy oraz Polskiego Ładu.
Inwestycja znalazła się również wśród 5 priorytetowych zadań ujętych we Wrocławskim Programie Tramwajowym 2.0. Nieprzypadkowo tramwajowym – nowa trasa ma być wybudowana w taki sposób, by uwzględniała elementy potrzebne dla przyszłej inwestycji torowej.
Decyzja o przyznaniu dofinansowania oznacza, że od realizacji trasy dzieli nas coraz mniej. Po zakończeniu prac projektowych możliwe będzie ogłoszenie przetargu na prace budowlane.