wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rozwiązania dla południa – podsumowanie konsultacji z mieszkańcami
  4. Inwestycja Zwycięska
Kliknij, aby powiększyć
Rondo św. Ojca Pio we Wrocławiu www.wroclaw.pl
Rondo św. Ojca Pio we Wrocławiu

Zaprojektujemy rozbudowę ulicy Zwycięskiej od alei Karkonoskiej do obecnego ronda Ojca Pio o dodatkowe pasy ruchu. Rondo przekształcimy w skrzyżowanie z sygnalizacją. Poprawimy też infrastrukturę dla komunikacji zbiorowej, pieszych i rowerzystów. Do 2026 roku powstanie brakujący odcinek drogi rowerowej od pętli autobusowej do ulicy Pszczelarskiej.

Postulaty z konsultacji społecznych

Mieszkańcy zgłaszali potrzebę buspasów oraz tramwaju w ulicy Zwycięskiej. Proponowali różne rozwiązania dla układu drogowego: poszerzenie jezdni, zmianę organizacji świateł przy torach, przebudowę ronda Ojca Pio, a nawet budowę estakad na Karkonoskiej. Zdecydowanie popierali rozbudowę infrastruktury rowerowej i pieszej, szczególnie w kontekście planowanej szkoły.

Rekomendacje dla ulicy

  • Przygotowanie przetargu na opracowanie dokumentacji dla rozbudowy ulicy Zwycięskiej do układu czteropasowego na odcinku od al. Karkonoskiej do ul. Ołtaszyńskiej wraz z przebudową ronda Ojca Pio na skrzyżowanie 4 wlotowe objęte nadzorem sygnalizacji świetlnej.
  • Kontynuacja projektowania, a następnie realizacja zadania związanego z uzupełnieniem na odcinku pomiędzy pętlą autobusową a ul. Parafialną infrastruktury rowerowej – trwa projektowanie – zakończenie II kwartał 2025.

Ogłoszenie przetargu na projekt Zwycięskiej – IV. Kw 2024

Uzasadnienie dla rekomendacji

Ze względu na problemy komunikacyjne i ruch z gmin sąsiednich, rozbudujemy Zwycięską o dodatkowe pasy od ronda Ojca Pio do Karkonoskiej. Rondo zastąpimy skrzyżowaniem ze światłami. Poprawimy też funkcjonalność komunikacji zbiorowej i dodamy infrastrukturę pieszą i rowerową.

Nie ma miejsca na buspasy ani tramwaj – ten ostatni był rozważany w 2017 roku, ale mieszkańcy wybrali inny wariant. Nie wprowadzimy też estakad na Karkonoskiej, bo pogorszyłoby to sytuację na sąsiednich skrzyżowaniach. Sytuacja może się zmienić po budowie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia i ewentualnym podniesieniu linii kolejowej 285, ale na razie takie inwestycje byłyby nieuzasadnione.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Powrót na portal wroclaw.pl