Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Wschodnia Obwodnica Wrocławia (WOW) kończy się na wysokości ul. Grota-Roweckiego i kierowcy z niej zjeżdżający niemiłosiernie korkują tę część miasta. Po dobudowaniu odcinka do al. Karkonoskiej, na wysokości ronda Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, obwodnica zacznie spełniać swoją funkcję, pozwalając objechać Wrocław od wschodu i południa.

Obwodnica nad rzeką i nad torami
Obecnie gotowa jest trasa od Grota-Roweckiego, która biegnie przez Żerniki Wrocławskie (na południe od Wojszyc, Jagodna i Brochowa), Świętą Katarzynę (tuż za Bieńkowicami) i Siechnice, dalej przez Blizanowice, Łany, Wojnów do Długołęki, gdzie dochodzi do Łącznika Długołęka i stanowi dojazd do A8 i S8 a także drogi 368 do Oleśnicy.
Nowy odcinek będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, z wyjątkiem okolic Wysokiej, szerokie pobocze i drogę rowerową. Będzie most nad Ślęzą i wiadukt nad torami kolejowymi.
Gdy WOW będzie gotowa, Wrocław będzie otoczony pierścieniem: od południa, zachodu i północy A4 i A8 (Autostradową Obwodnicą Wrocławia), a dalej od północy, wschodu na południe Wschodnią Obwodnicą Wrocławia. Taki układ komunikacyjny z pewnością uwolni niektóre wrocławskie ulice od części ruchu.
2,5 roku na budowę WOW
Oferty firm, które wystartują w przetargu poznamy 6 lutego. Wykonawca będzie miał 60 miesięcy na wykonanie zadania. Istotne jest, kiedy zostanie podpisana z nim umowa. Przy tak dużym przetargu, którego wartość szacowana jest na 200 mln zł, wykonawcy mogą walczyć o zlecenie, odwoływać się od decyzji do sądu itp. To może istotnie wydłużyć cały proces. Jeśli jednak uda się zawrzeć kontrakt z wykonawcą do połowy roku, a prace potoczą się zgodnie z harmonogramem, to obowdnica będzie gotowa do końca 2026 roku.