Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Latem miały tu być kawiarniane ogródki, a dla spokojnie jeżdżących w niedużej liczbie samochodów przygotowano 23 miejsca postojowe, aby kierowcy mogli zrobić zakupy, pójść do fryzjera czy napić się kawy. Taki plan na ulicę Średzką był realizowany po otwarciu obwodnicy Leśnicy, której zadaniem było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum osiedla. Jednak nie spodobał się mieszkańcom, którzy mimo obwodnicy wciąż chcą utrzymania tranzytowej roli Średzkiej.
Wciąż wielu mieszkańców nie tylko okolicznych osiedli, ale też miejscowości podwrocławskich, wybiera przejazd przez centrum Leśnicy, mimo że szybciej dojechaliby do celu jadąc obwodnicą Leśnicy otwartą pod koniec 2023 roku.

Od czwartku 15 lutego zmiany na Średzkiej
Już w czwartek 15 lutego ze Średzkiej znikną donice. W nocy z piątku na sobotę ZDiUM przywróci pierwotny podział pasów likwidując „esowanie”, czyli wymuszenie jazdy jakby po śladzie litery „S” mimo że droga jest prosta. Takie rozwiązanie spowalnia ruch, ale właśnie to się nie podoba.
Miasto usunie donice ustawione na Średzkiej, zlikwiduje miejsca parkingowe i przywróci szerokość pasów sprzed wprowadzenia ograniczeń.
Będą konsultacje społeczne w sprawie Średzkiej
Magistrat przygotowuje konsultacje społeczne dotyczące ulicy Średzkiej, które zostaną przeprowadzone przez Wydział Partycypacji Społecznej wiosną tego roku. Na ich podstawie wdrożony zostanie inny program rewitalizacyjny dla centrum Leśnicy.
Miasto chce – w porozumieniu z mieszkańcami – wdrożyć inne sposoby uspokojenia ruchu na Średzkiej. Będzie starało się zdobyć dodatkowe finansowanie, aby kompleksowo zrewitalizować centrum osiedla. W grę wchodzą programy takie jak Polski Ład, Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg czy kolejna edycja unijnego "Horyzontu".
Jeszcze w listopadzie pokazywaliśmy, jak mogłaby wyglądać ul. Średzka:

