Pomiędzy Zurychem, największym miastem Szwajcarii, a Wrocławiem jest około 1000 kilometrów. Lot trwa 100 minut, jazda samochodem ponad 10 godzin. Rowerem? 6 dni. Tyle potrzebował Marcin Płachno, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Wiedniu. Przejechał 954 km.
Z Zurychu wyruszył 20 września. Jechał przez Niemcy i Czechy. — Jako polska organizacja turystyczna na co dzień promujemy nasz kraj i zachęcamy mieszkańców innych państw do przybycia tutaj samochodem, autobusem czy samolotem — mówi dyrektor-rowerzysta. — Tą wyprawą chcę pokazać, że Polskę naprawdę warto odwiedzić, nawet pokonując dystans na rowerze.
Do stolicy Dolnego Śląska dotarł 25 września o godzinie 15:00.

Promocja Polski w Szwajcarii i Austrii
Misją instytucji, którą kieruje Marcin Płachno, jest promocja polskiej turystyki w Austrii i Szwajcarii. Dyrektor dokłada od siebie łamanie podróżniczych barier i promocję zdrowego stylu życia. Wiosną tego roku rzucił analogiczne wyzwanie Austriakom, jadąc rowerem z Wiednia do Krakowa.
Trasa przejazdu pomiędzy oboma miastami powstała w aplikacji Komoot, która jest jednym ze strategicznych partnerów w kampanii Poland Soul Travel. To pionierski projekt ZOPOT w Wiedniu. Kampania wyróżnia dziesięć regionów kraju i siedem dużych miast, ukazując ich wybrane, najciekawsze atrakcje, rekomendując aktywności sportowe i unikatowe domy gościnne.
W ramach Poland Soul Travel rejon Ziemi Kłodzkiej oraz Kraków odwiedziły ostatnio grupy dziennikarzy ze Szwajcarii i Austrii. Wychodząc naprzeciw upodobaniu Szwajcarów do podróży koleją, ZOPOT Wiedeń nawiązał we wrześniu długofalowe partnerstwo z firmą RailTour, oferującą atrakcyjne wycieczki koleją w różne miejsca w Europie.
Szwajcarzy mogą poznać walory Polski dzięki wystawie w Zurychu, prezentującej zabytki UNESCO zlokalizowane na terenie Polski. Ekspozycja została otwarta w trakcie III Polskiego Forum Gospodarczego i Technologicznego, strategicznej inicjatywy Ambasady RP w Bernie. Impreza zgromadziła osoby reprezentujące sektory technologii i innowacji z obu krajów, a walory turystyczne Polski prezentowali Marcin Płachno oraz przedstawiciele Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.