wroclaw.pl strona główna #InwestycjeWRO

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

Prezydent Wrocławia - strona główna
wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. #InwestycjeWRO
  3. Budowa ciągu pieszego i rowerowego wraz z oświetleniem między Bulwarem Kaczyńskich a Mostem Grunwaldzkim

Budowa ciągu pieszego i rowerowego wraz z oświetleniem między Bulwarem Kaczyńskich a Mostem Grunwaldzkim

Edytuj w ACMS

Mapa z lokalizacją inwestycji

Koszt inwestycji 429 000 zł

Budowa ciągu pieszego i rowerowego wraz z oświetleniem między Bulwarem Kaczyńskich a Mostem Grunwaldzkim. Inwestycja zakończona w 2022 roku. Koszt inwestycji to 429 000 zł.

Reklama

Informacje o inwestycji:

  • Kategoria inwestycji: Rowerowe
  • Rok zakończenia inwestycji: 2022
  • Stopień wykonania: 100%
  • Wartość inwestycji: 429 000 zł
  • Jednostka prowadząca: ZDiUM
  • Osiedle: Przedmieście Świdnickie
  • Projekt finansowany w ramach WBO: nie

Celem inwestycji było stworzenie płynnego połączenia bulwaru z mostem, przyjaznego dla osób o szczególnych potrzebach oraz dla ruchu rowerowego. To inwestycja ważna przede wszystkim dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi w wózkach oraz rowerzystów. Istniejące schody stanowią bardzo estetyczną i spójną kompozycję z zabytkowym mostem Grunwaldzkim, ale są równocześnie barierą architektoniczną trudną do pokonania dla osób o szczególnych potrzebach i mniej sprawnych fizycznie. Piesi i rowerzyści do tej pory wykorzystywali często do zjazdu wydeptaną ścieżkę na istniejącej skarpie, nie jest to jednak rozwiązanie bezpieczne ani komfortowe dla żadnej z wymienionych grup z uwagi na kąt nachylenia i gruntową nawierzchnię.

Zakres zamówienia:

- Wykonanie nawierzchni ciągu pieszego i rowerowego na odcinku ok. 48 m;

- Wykonanie oświetlenia, w tym ustawienie dwóch słupów dekoracyjnych, które będą korespondować wyglądem z istniejącym oświetleniem przy Urzędzie Wojewódzkim;

- Nasadzenie drzew i krzewów, utworzenie trawników, zabezpieczenie zieleni na czas prowadzenia robót;

- Z uwagi na jednolity rodzaj nawierzchni część piesza będzie wyodrębniona od rowerowej pasem zabruku z kostki kamiennej o szer 0,1m.

 - Na trasie przewidziano dwa spoczniki o parametrach 1,5 m w odległości 20 m do siebie, zlokalizowane w obrębie łuków.

Nawierzchnia chodnika i drogi rowerowej to mieszanka mineralno – żywiczna wodnoprzepuszczalna, nie zostały zastosowane standardowe rozwiązania takie jak płyty betonowe ani nawierzchnia bitumiczna ze względu na bliskie sąsiedztwo drzew. Z tego samego powodu w obszarze SOD (strefa ochrony drzew) zaprojektowano obrzeża aluminiowe zamiast kamiennych.

Po stronie wschodniej rampy zaprojektowano poręcz o długości 45 m z pochwytami dla osób niepełnosprawnych na wysokości 0,75m i 0,9m.

Powierzchnia części rowerowej o szerokości 2,5m – 133,6 m2

Powierzchnia chodnika o szerokości 2,5m – 115,2 m2

Zagospodarowane tereny zielone – 302 m2.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl