Dokumenty należy składać do Wydziału Wody i Energii wraz z opisem planowanego projektu. Wypełnić i złożyć wniosek można bez wychodzenia z domu - poprzez aktywny formularz pdf lub ePUAP.
Wnioski o udzielenie dotacji można składać do 31 sierpnia 2021 r.
UWAGA: 13 kwietnia 2021 r. zakończył się nabór wniosków w programie Złap deszcz 2021 dla osób fizycznych. Wnioskować o dotację wciąż mogą jednak spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe.
Tryb postępowania:
- złożenie wniosku o przyznanie dotacji,
- podpisanie umowy ze wskazanym terminem realizacji,
- wykonanie instalacji przez wnioskodawcę,
- złożenie wniosku o rozliczenie dotacji.
W ramach programu można m.in.:
- założyć ogród deszczowy w pojemniku albo w gruncie,
- wybudować muldę lub studnię chłonną czy podziemny zbiornik na wodę opadową,
- postawić naziemny wolnostojący zbiornik na wodę opadową z dachu.
Po złożeniu wniosku będzie można ubiegać się o sfinansowanie 80% (udokumentowanych i zweryfikowanych przez gminę) wydatków związanych z realizacją zadania, maksymalnie 5 tys. zł (osoby fizyczne) lub 10 tys. zł (spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe).
Szczegółowe zasady ubiegania się o dotację znajdują się w ogłoszeniu o programie Złap deszcz.
Jak złożyć wniosek
Wnioski można składać:
- w formie papierowej na Biuro Podawcze Urzędu Miejskiego, ul. Bogusławskiego 8-10 / Zapolskiej 4, sala S4 parter, okienko 6 i 7 w godz. 8.00 – 15.15., pl. Nowy Targ 1-8 , pok. 5 (kancelaria nie udziela informacji) lub przesłać na adres: Wydział Wody i Energii, Urząd Miejski Wrocławia, ul. Wojciecha Bogusławskiego 8,10, 50-031 Wrocław.
- w formie elektronicznej wysłać na adres: wwe@um.wroc.pl, wniosek podpisany podpisem kwalifikowanym, wysłać za pośrednictwem platformy ePUAP.
Kryterium decydującym o przyznaniu zgłoszeń jest kolejność zgłoszeń.