Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Nowy ciąg pieszo-rowerowy powstał pomiędzy dwoma ogrodami działkowymi – Lepsze Jutro i Westerplatte. Trasa rozpoczyna się od skweru Ludzi ze znakiem „P" na Ołbinie i biegnie między działkami aż do ul. Pasterskiej.
– Na drodze za skwerem Ludzi ze Znakiem „P" zmiana goni zmianę. Zmienił się wygląd zieleńców: szałwia się rozrosła, a klomby zostały wyściółkowane korą. Przed nami montaż opraw oświetleniowych i koszów na śmieci. Ale już teraz można się wybrać na spacer w stronę kładki Burzowej. Uprzyjemnią go ławeczki oraz nasadzenia łącznie ponad 1200 krzewów i bylin – informuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Jedna z najbardziej malowniczych ścieżek w mieście
Nowa trasa jest jedną z bardziej malowniczych ścieżek rowerowych w mieście. Droga umożliwia przejazd terenami zielonymi od parku im. Stanisława Tołpy, do wałów przeciwpowodziowych nad kanałem Odry. Na wysokości mostu Burzowego włącza się w ul. Pasterską. Stamtąd można pojechać w lewo, w kierunku mostów Warszawskich lub w prawo w stronę mostu Szczytnickiego.
Na drodze jest jeden trudniejszy moment. To lekkie wzniesienie, na którym po jednej stronie są schody dla pieszych, a po drugiej – miejsce na podjazd dla rowerzystów i wózków z dziećmi. Część trasy jest szeroka na ok. pięć metrów, a część – tam gdzie znajdują się wspomniane schody – ma dwa metry szerokości.

Trasa pieszo-rowerowa jest już gotowa. Wszystkie prace zostały zrealizowane, wykonano podbudowę i obrzeża, okablowanie elektryczne i wprowadzono dojścia do ogródków działkowych. Gotowe są również nawierzchnie głównego traktu, dojścia do furtek i miejsca postojowe.
Co istotne, projekt został zmodyfikowany w trakcie prac. Na wniosek mieszkańców zwężone zostały schody – tak, aby ułatwić przejazd wózków. Podjęto również decyzję o uporządkowaniu dojazdu oraz chodnika od strony ul. Prusa.
Oprócz trasy rowerowej ławki i drzewa
W ramach projektu wykonawca postawił również 10 nowych ławek, zamontował 13 opraw oświetleniowych, posadził 6 drzew owocowych oraz krzewy, trawy ozdobne i byliny – łącznie 1248 sztuk.
Ciąg pieszo-rowerowy ma ok. 293 m. Prace wykonała firma MIWRO sp. z o.o. i kosztowały ok. 614 tys. zł.
