Sześć firm chciało wyremontować Powstańców Śląskich, ale zadanie wykonać może tylko jedna. Przetarg, na trzy odcinki ulicy, wygrała spółka Pro-Tra Building, z którą Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu właśnie podpisał umowę. Kwota to 14,1 miliona złotych.

Trzy etapy, ale jednocześnie
Inwestycja jest teoretycznie podzielona na trzy etapy, ale będą one wykonywane w tym samym czasie:
- Swobodna – ul. Radosna (550 m);
- Wielka – plac Powstańców Śląskich (220 m);
- plac Powstańców Śląskich – ul. Hallera (365 m).
Planowany termin zakończenia to styczeń 2026 roku.

Utrudnienia, z którymi muszą liczyć się kierowcy i pasażerowie autobusów, mimo że nie będzie objazdów, zaczną się w nocy z 11 na 12 lipca.
Poniemiecką kostkę zastąpi asfalt
Najważniejsza z perspektywy kierowców zmiana to zastąpienie kostki kamiennej asfaltem. Taka decyzja zapadła po wielomiesięcznych negocjacjach pomiędzy urzędnikami miejskimi a dolnośląskim konserwatorem zabytków. Ostatecznie Daniel Gibski, jak ogłosiło jego biuro w mediach społecznościowych, wziął pod uwagę interes społeczny oraz obciążenie komunikacyjne tej istotnej ulicy przejazdowej Wrocławia.
Nad konserwatorskimi przeważyły zatem argumenty stricte praktyczne o mniejszym hałasie, krótszej drodze hamowania, trwalszym i lepiej widocznym oznakowaniu poziomym.
Najpierw ulica, później plac (rondo)
Oprócz wymiany nawierzchni zakres inwestycji w ulicę obejmuje:
- nowe konstrukcje jezdni,
- nowe nawierzchnie peronów przystanków autobusowych, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- nowe nawierzchnie fragmentów chodników, ścieżek rowerowych, zjazdów i zatok postojowych,
- regulacja wpustów kanalizacji deszczowej i pokryw studni,
- nowe oznakowanie pionowe i poziome,
- odtworzenie zieleni w pasie drogowym.
Odrębnym zadaniem jest zaplanowany remont placu Powstańców Śląskich zwanego rondem Powstańców Śląskich. Na owalnej jezdni, przy której stoją przedwojenne budynki, historyczna kostka kamienna zostanie. Ta inwestycja jest na etapie sporządzania projektu.