Zakończenie robót drogowych w tym rejonie oznacza, że pierwszy etap projektu WBO „Awicenny – pieszo i rowerem” został już zakończony. Podobnie jak w wypadku Promenady Krzyckiej, to zadanie jest podzielone na etapy, a nowe ciągi dla pieszych i rowerzystów powstają odcinkami.
Fragment, który został właśnie ukończony, ma 635 m długości, a jego budowa kosztowała blisko 2 mln zł. Ostatnim etapem robót było ułożenie masy bitumicznej na dwukierunkowej drodze rowerowej, a także odtworzenie zieleńców i uprzątnięcie placu budowy.
Wszystkie inne prace – w tym budowa oświetlenia (16 nowych latarń, 3 przebudowane), budowa miejskich kanałów technologicznych, wybudowanie przepustu na Oporówce, budowa chodnika o szerokości 2 m i długości 470 m i posadzenie drzewek – zostały wykonane już wcześniej.
Jak informuje ZDiUM, procedury odbiorowe zakończą się już po nowym roku.



O projekcie „Awicenny – pieszo i rowerem!”
Projekt o nazwie „Awicenny – pieszo i rowerem!” w programie WBO został zgłoszony w 2021 roku.
Zakłada budowę trasy dla pieszych i rowerzystów na całej długości ulicy, od ul. Pińskiej do ul. Mokronoskiej, tak, by połączyć osiedla Muchobór Wielki i Oporów. Cel inwestycji: zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu pieszych i rowerowych mieszkańców okolicznych osiedli. Chodzi o to, że ulica Awicenny jest bardzo ruchliwa, a w okolicy przybyło ostatnio mnóstwo mieszkańców.
Źródło: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta