Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Liczące już 90 lat most Uniwersytecki północny oraz południowy zostały częściowo naprawione w 2016 roku, kiedy wykonano konserwację jezdni, torowiska i oświetlenia drogowego. Teraz przyszła kolej na kompleksową poprawę stanu technicznego wszystkich elementów konstrukcji, zabezpieczenia antykorozyjne, wymianę chodników wraz z płytą podchodnikową.
Bez utrudnień dla samochodów i tramwajów
Prace remontowe potrwają 18 miesięcy. Nie spowodują jednak utrudnień w ruchu kołowym i komunikacji miejskiej. Front robót będzie koncentrowany na części chodnikowej i spodzie konstrukcji. Aby utrzymać komunikację pieszą i rowerową prace remontowe podzielono na dwa etapy.
Pierwszy rozpocznie się 3 czerwca. Z ruchu wyłączony zostanie chodnik od ul. Grodzkiej aż do Drobnera po stronie Powodzianki.
Remont niezbędny dla zachowania dobrostanu zabytków
Planowane prace mają poprawić stan techniczny mostów, tak aby możliwe było ich dalsze użytkowanie. Mocno wyeksploatowane elementy ustroju nośnego i konstrukcji (podpory, przyczółki, dźwigary, łożyska) muszą być wymienione, wyregulowane lub zakonserwowane.
W ramach prowadzonego remontu w chodnikach zostanie wydzielona przestrzeń piesza (ciąg uszorstnionych płyt granitowych) oraz rowerowa (ciąg bitumiczny).
Szeroki front robót
Prace remontowe podzielono na dwa etapy, szacowany czas trwania każdego z nich to 9 miesięcy. Po każdej stronie mostów z chodnika oraz zamontowanych pomostów technicznych, będzie wykonywane:
- oczyszczenie i naprawa kamiennych okładzin podpór,
- uzupełnienie spoin i zabezpieczenie elementów kamiennych przed skutkami oddziaływania warunków atmosferycznych i wody,
- wykonanie nowej płyty podchodnikowej,
- oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych oraz elementów stalowych,
- oczyszczenie, konserwację i regulację łożysk,
- wymiana nawierzchni chodnika wraz z izolacją,
- regulacja krawężników,
- wymiana odwodnienia,
- naprawa uszkodzonych i uzupełnienie brakujących elementów balustrad kamiennych i poręczy stalowych oraz zabezpieczenie antykorozyjne całości balustrad stalowych,
- demontaż znaków wodnych na czas remontu i ich ponowny montaż,
- wykonanie kanałów technologicznych MKT.
Remont będzie w całości finansowany ze środków Gminy Wrocław, prace wykona wybrana w drodze przetargu krakowska firma Pimin Sp. z o.o. Sp. K. za kwotę 11 463 781,92 złotych.