wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Mosty Uniwersyteckie przejdą remont. Zmiany od 3 czerwca

Mostowcy wprowadzili dziś - w poniedziałek 3 czerwca - nową organizację ruchu dla pieszych i rowerzystów. To początek remontu kapitalnego mostów Uniwersyteckich. Dla kierowców i pasażerów MPK nie ma zmian, natomiast piesi i rowerzyści nie mogą korzystać z chodnika od ul. Grodzkiej do ul. Drobnera po stronie pomnika Powodzianki.

Reklama

Liczące już 90 lat most Uniwersytecki północny oraz południowy zostały częściowo naprawione w 2016 roku, kiedy wykonano konserwację jezdni, torowiska i oświetlenia drogowego. Teraz przyszła kolej na kompleksową poprawę stanu technicznego wszystkich elementów konstrukcji, zabezpieczenia antykorozyjne, wymianę chodników wraz z płytą podchodnikową.

Bez utrudnień dla samochodów i tramwajów

Prace remontowe potrwają 18 miesięcy. Nie spowodują jednak utrudnień w ruchu kołowym i komunikacji miejskiej. Front robót będzie koncentrowany na części chodnikowej i spodzie konstrukcji. Aby utrzymać komunikację pieszą i rowerową prace remontowe podzielono na dwa etapy.

Pierwszy rozpocznie się 3 czerwca. Z ruchu wyłączony zostanie chodnik od ul. Grodzkiej aż do Drobnera po stronie Powodzianki.

Piesi i rowerzyści będą w tym czasie korzystać z chodnika po stronie ul. Ks. Witolda. Aby usprawnić komunikację wyznaczono dodatkowe przejście dla pieszych na wysokości skrzyżowania z ul. Cybulskiego. Nad bezpieczeństwem jego użytkowników czuwać będzie tymczasowa sygnalizacja świetlna.
Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

Remont niezbędny dla zachowania dobrostanu zabytków

Planowane prace mają poprawić stan techniczny mostów, tak aby możliwe było ich dalsze użytkowanie. Mocno wyeksploatowane elementy ustroju nośnego i konstrukcji (podpory, przyczółki, dźwigary, łożyska) muszą być wymienione, wyregulowane lub zakonserwowane.

Interwencji wymagają również nawierzchnie ciągów pieszych i rowerowych. Balustrady są osłabione i pokryte płatami korozji, a mocno spękane i wykruszone płytki chodnikowe nie wpływają pozytywnie na estetykę obiektów. Zastosowane na chodnikach płyty są również bardzo śliskie - bez względu na warunki atmosferyczne, powodując dodatkowy dyskomfort pieszych i rowerowych użytkowników.
Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

W ramach prowadzonego remontu w chodnikach zostanie wydzielona przestrzeń piesza (ciąg uszorstnionych płyt granitowych) oraz rowerowa (ciąg bitumiczny).

Szeroki front robót

Prace remontowe podzielono na dwa etapy, szacowany czas trwania każdego z nich to 9 miesięcy. Po każdej stronie mostów z chodnika oraz zamontowanych pomostów technicznych, będzie wykonywane:

  • oczyszczenie i naprawa kamiennych okładzin podpór,
  • uzupełnienie spoin i zabezpieczenie elementów kamiennych przed skutkami oddziaływania warunków atmosferycznych i wody,
  • wykonanie nowej płyty podchodnikowej,
  • oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych oraz elementów stalowych,
  • oczyszczenie, konserwację i regulację łożysk,
  • wymiana nawierzchni chodnika wraz z izolacją,
  • regulacja krawężników,
  • wymiana odwodnienia,
  • naprawa uszkodzonych i uzupełnienie brakujących elementów balustrad kamiennych i poręczy stalowych oraz zabezpieczenie antykorozyjne całości balustrad stalowych,
  • demontaż znaków wodnych na czas remontu i ich ponowny montaż,
  • wykonanie kanałów technologicznych MKT.

Remont będzie w całości finansowany ze środków Gminy Wrocław, prace wykona wybrana w drodze przetargu krakowska firma Pimin Sp. z o.o. Sp. K. za kwotę 11 463 781,92 złotych.

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl