Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
-
Inwestycje torowe
- Remont Kosmonautów – zdążyć przed nowym rokiem szkolnym
- Bardzka zamknięta dla tramwajów
- Remont torów na skrzyżowaniu Pomorskiej z Dubois
- Nowy przystanek wiedeński na Świdnickiej
- Most Grunwaldzki bez tramwajów – prace MPWiK
- Gdy tramwaje wrócą na Przyjaźni, będą mogły się mijać
- Równe przejazdy przez Powstańców Śląskich i Armii Krajowej
- Wakacyjne inwestycje drogowe
- Wakacyjne remonty chodników i dróg rowerowych
- Zakończone inwestycje
Mniejszy ruch na drogach sprzyja remontom ulic. Miasto rozpoczęło prace na dużych arteriach jak Bardzka czy Powstańców Śląskich. MPWiK weszło na most Grunwaldzki. Są też szybkie remonty ulic oraz modernizacje torowisk, wymiany nawierzchni na chodnikach i drogach rowerowych. W związku z remontami jest sporo zmian w organizacji ruchu.
Inwestycje torowe
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, Wrocławskie Inwestycje oraz ZDiUM prowadzą obecnie prace, które mają duży wpływ na trasy tramwajów.
Remont Kosmonautów – zdążyć przed nowym rokiem szkolnym
Największa tegoroczna inwestycja MPK rozpoczęła się już pod koniec maja, ale dzięki temu jest szansa na jej ukończenie wraz z końcówką sierpnia.
Przedsięwzięcie nie jest uciążliwe dla kierowców, ale pasażerowie MPK nie mają połączenia tramwajowego z Leśnicą. Tramwaje kończą bieg na pętli „Pilczyce”, a do pętli „Leśnica” dojeżdża autobus 710. Dodatkowo linia 102 została wydłużona do Pilczyc.
Koszt inwestycji: 15,8 mln zł.
Szczegółowo zmiany w komunikacji opisujemy tutaj:
Bardzka zamknięta dla tramwajów
Spółka Wrocławskie Inwestycje między Armii Krajowej a Piękną od wiosny buduje trasę autobusowo-tramwajową, ale pasażerowie odczuli to dopiero 28 czerwca, gdy odcinek ten został zamknięty dla tramwajów. Linie 8, 16, 18, 21 i 22 zostały zmienione, między Gajem a Tarnogajem kursuje linia 75, a na gaj jeździ autobus 718.
Koszt inwestycji: 12 mln zł.

O inwestycji i zmianach w komunikacji informujemy tutaj:
Remont torów na skrzyżowaniu Pomorskiej z Dubois
W sobotę 5 lipca duże zmiany nastąpiły na Nadodrzu. MPK wymienia cztery rozjazdy. To poważna inwestycja, która potrwa do połowy października. Ruch tramwajowy będzie wyłączony przez około 70 dni.
Koszt inwestycji: 4,6 mln zł.
Szczegółowe informacje dotyczące zmian w komunikacji publikujemy tutaj:
Warto dodać, że utrudnienia w tej części miasta potrwają znacznie dłużej, bowiem po zakończeniu prac przez MPK, Wrocławskie Inwestycje rozpoczną budowę węzła przesiadkowego na Drobnera przy skrzyżowaniu z Dubois. To będzie wielka, kompleksowa inwestycja.
Nowy przystanek wiedeński na Świdnickiej
Tramwaje nie zmieniają trasy, za to pasażerowie musieli zmienić miejsce przesiadek. Przystanek „Arkady Capitol” znajdujący się przy Arkadach, po zachodniej stronie Świdnickiej, wreszcie będzie wiedeński, czyli wyniesiony. Do tramwajów wsiada się z wysokości zbliżonej do podłogi pojazdu.

Koszt inwestycji: 980 tys. zł.
Więcej o zmianach i samej inwestycji:
Most Grunwaldzki bez tramwajów – prace MPWiK
Od 12 lipca tramwaje nie jeżdżą przez most Grunwaldzki. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji przed mostem rozebrało tory, wykopało wielką dziurą, aby dostać się do uszkodzonej magistrali. Przywrócenie tramwajów możliwe będzie dopiero w połowie sierpnia.
Tramwaje kursujące przez most Grunwaldzki skierowane zostały objazdem przez most Pokoju.
Zachowany jest ruch samochodów, choć jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa dla każdego z kierunków.
MPWiK deklaruje, że z dostaniem się do rury i usunięciem awarii poradzi sobie w 7-9 dni, ale odtworzenie nawierzchni drogi oraz torowiska zajmie około trzech tygodni, dlatego należy się liczyć z utrudnieniami przez co najmniej miesiąc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjać pracom, mogą się one przeciągnąć nawet do końca wakacji.
Gdy tramwaje wrócą na Przyjaźni, będą mogły się mijać
MPK Wrocław 12 lipca rozpoczęło budowę mijanki tramwajowej na ul. Przyjaźni. Od al. Karkonoskiej do pętli „Klecina” jest tam jeden tor, co spowalnia komunikację. Jeden tramwaj musi czekać, aż drugi przejdzie cały jednotorowy odcinek.
Prace zajmą 170 dni, a torowisko ma być wyłączone z użytkowania przez około 70 dni.
Koszt inwestycji: 4,8 mln zł.
Równe przejazdy przez Powstańców Śląskich i Armii Krajowej
MPK planuje w wakacje zbudować nowe przejazdy drogowe na torowisku na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ul. Jastrzębią oraz na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z ul. Tarnogajską.
Na Powstańców Śląskich prace obejmą przejścia dla pieszych i przebudowę torowiska na długości peronów przystankowych „Jastrzębia”. Torowisko będzie tu zielone, a krawędzie peronu wyregulowane.
W ramach tej inwestycji poprawione zostanie też podbicie torowiska na odcinku od al. Hallera do ul. Orlej. Rozpoczęcie prac planowane jest wstępnie na koniec lipca, a roboty budowlane mają trwać 51 dni.
Tramwaje będą tu kursować, ale wahadłowo. Utrudnienia dla kierowców związane z zamknięciem przejazdu planowane są wstępnie od 15 sierpnia przez dwa dni.
Koszt inwestycji: 3,2 mln zł.
Remont przejazdu drogowo-torowego na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z ul. Tarnogajską MPK zaplanowało na końcówkę sierpnia.
Remont torowiska na przejeździe drogowym, przejściu dla pieszych i na łukach ma w tym samym czasie zostać zrealizowany na skrzyżowaniu ulic Tarnogajskiej i Klimasa.
Rozpoczęcie prac na obu skrzyżowaniach planowane jest na przedostatni weekend sierpnia. Zakończenie: w połowie października. Tramwaje nie będą kursować do 20 września, a do połowy października mają jeździć wahadłowo. Kierowcy mogą się spodziewać utrudnień przez 4 dni na początku prac.
Koszt obu remontów: 4,1 mln zł.
Wakacyjne inwestycje drogowe
Z mniejszego natężenia ruchu korzystają również drogowcy. Już ruszył program Wrocław na Dobrej Drodze, który polega na wymianie zużytych nawierzchni ulic, których konstrukcja jest jeszcze dobra i nie potrzebują gruntownej przebudowy.

Wrocław na Dobrej Drodze
21 czerwca wykonawcy weszli na ul. Bajana (od ul. Bystrzyckiej do Szybowcowej) i na Drzewieckiego (od Balonowej do Szybowcowej). Na lipiec wykonawca – Pro-Tra Building – zapowiedział początek prac na ul. Horbaczewskiego i ul. Waligórskiego.
Więcej o remontach realizowanych w ramach programu Wrocław na Dobrej Drodze piszemy tutaj:
Koszt remontów Wrocław na Dobrej Drodze: 32 mln zł.
Poza tym ZDiUM planuje w lipcu:
- wymianę dylatacji wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej (ma potrwać trzy tygodnie),
- wymianę dylatacji na estakadzie Gądowianka (do września 2025 r.),
- utwardzenie drogi dojazdowej do posesji przy ul. Opatowickiej 11-21 (do czterech miesięcy).
W sierpniu ZDIUM najprawdopodobniej podpisze umowę na wymianę nawierzchni na ul. Żwirki i Wigury Zachodnia na odcinku od ronda 11 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego do granic miasta (prace mają potrwać do grudnia) oraz na utwardzenie nawierzchni ul. Hiacyntowej i Przebiśniegowej (czas trwania: wrzesień).
Remont Powstańców Śląskich
To długo oczekiwana inwestycja, która jednak nie obędzie się bez utrudnień dla kierowców. Gdy się już przemęczą, mknąć będą równą, asfaltową arterią. Prace rozpoczęły się w nocy z 11 na 12 lipca.
Zakres prac obejmuje nie tylko jezdnię, ale też np. perony przystanków, fragmenty chodników i dróg rowerowych, zatoki postojowe i oznakowanie. Ruch samochodów jest częściowo utrzymany – zajęta jest połowa na każdej z jezdni.
Koszt inwestycji: 14 mln zł.
Prace potrwają pół roku. Więcej o inwestycji:
Przebudowa skrzyżowania Wiejska-Mokronoska-Awicenny
Jeszcze latem ma się rozpocząć przebudowa problematycznego dziś dla kierowców skrzyżowania ulic Wiejskiej z Mokronoską i Awicenny. Trwa analiza sześciu złożonych ofert. Ulice mają tu zostać poszerzone do trzech pasów, zmieni się też ich geometria.
Wyłoniony wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał 18 miesięcy na realizację prac.
Koszarowa szersza i komfortowa
To wielka inwestycja na osiedlu Karłowice-Różanka. Wrocławskie Inwestycje przebudowę Koszarowej planują rozpocząć w wakacje.

Prace na ulicy Koszarowej będą prowadzone połówkowo, aby utrzymać dojazd do szpitala. O zmianach w organizacji przejazdu ulicą będziemy informować, po tym jak wykonawca uzgodni projekt z Wydziałem Inżynierii Miejskiej UM Wrocławia.
Koszt inwestycji: 14,8 mln zł.
Nowy P+R na Leśnicy
Budowa 66 miejsc parkingowych i wiaty rowerowej w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław Leśnica (na trójkątnym placu między torami kolejowymi a ulicami Rubczaka i Trzmielowicką) może się rozpocząć jeszcze w te wakacje. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 7 miesięcy na realizację zadania od momentu podpisania umowy.
Koszt inwestycji: 3 mln zł.
Wakacyjne remonty chodników i dróg rowerowych
ZDiUM ma też w planach zacząć w wakacje remonty:
- chodnika na Dąbrowskiego (str. zachodnia od Kościuszki do ul. Komuny Paryskiej),
- chodnika na Worcella (str. północna od Krasińskiego do nr 18),
- chodnika na Haukego-Bosaka (str. południowa od numeru 25 do 37),
- chodnika na Tęczowej,
- nawierzchni ścieżki rowerowej wzdłuż wybrzeża Stanisława Wyspiańskiego,
- wybudowanie chodnika na ul. Jesionowej wzdłuż skweru Stasiaka.
Remont chodnika przy ul. Lakierniczej ma potrwać do września, a poprawa stanu technicznego nawierzchni skweru w rejonie skrzyżowania ul. Bezpiecznej z ul. Chorwacką od sierpnia do października – te dwie inwestycje również są finansowane z Funduszu Osiedlowego.
Natomiast Wrocławskie Inwestycje jeszcze może w wakacje rozpoczną budowę drogi pieszo-rowerowej na ul. Trawowej w kierunku kładki nad rzeką Ślęzą.
Zakończone inwestycje
Remont na Traugutta i Oławskiej przy Podwalu
Chwilę po ostatnim dzwonku MPK zamknęło ruch tramwajowy między placami Społecznym i Wróblewskiego a Dominikańskim. Na wysokości Ovo wymieniło tory i zmodernizowało przejazd dla samochodów i rowerów oraz przejście dla pieszych.
Koszt inwestycji: 2 mln zł.

Tramwaje wróciły na ulicę Oławską 12 lipca.