Dziecięce i Młodzieżowe Studio Architektury to program cyklicznych warsztatów edukacyjnych poświęconych architekturze, projektowaniu i przestrzeni współczesnego miasta. Warsztaty łączą zdobywanie wiedzy o kształtowaniu przestrzeni z zabawą w projektantów. W trakcie zajęć uczestnicy rozwijają twórcze myślenie, umiejętność pracy zespołowej oraz wrażliwość na zróżnicowane potrzeby użytkowników przestrzeni.
Jak zmienił się Wrocław?
Każdy cykl poświęcony jest innemu tematowi przewodniemu. Młodzi adepci architektury w ciekawy i kreatywny sposób zdobywają i poszerzają wiedzę teoretyczną, ale też samodzielnie wykonują modele i makiety architektoniczne. To właśnie tutaj rozwijają się talenty pokroju Maksa Berga.
– Tym razem na warsztat weźmiemy Wrocław i zastanowimy się, jak wyglądałby dzisiaj, gdyby nie burzliwe wydarzenia historyczne, które wpłynęły na jego wygląd. Sprawdzimy, co znajdowało się w miejscach, gdzie dziś stoją nowoczesne biurowce – mówi Edyta Leszczyńska, kierowniczka zespołu ds. edukacji i turystyki Hali. – Podczas zajęć będziemy nie tylko dyskutować, dociekać i badać, jak zmieniało się nasze miasto i co zostało zapomniane, ale przede wszystkim projektować oraz budować różnorodne modele i makiety – dodaje.
Harmonogram warsztatów w Hali Stulecia
Cykl startuje w październiku, ale już trwają zapisy. Można zapłacić od razu za wszystkie 9 spotkań lub za wybrane spotkania. Jakie są ich tematy?
- 5.10 – Zostawić? Zapomnieć? Wyburzyć?
- 12.10 – Wrocławskie zamki i zameczki
- 19.10 – Pałac nie z tej bajki!
- 26.10 – W sercu miasta
- 9.11 – Akcja: rekonstrukcja
- 16.11 – Mosty szyte na miarę
- 23.11 – Były sobie hale…
- 30.11 – Wielokulturowy Wrocław
- 7.12 – Ładna sztuka?
Zapisy na warsztaty i koszt
Warsztaty odbywają się w soboty w godz. 11-13 dla dzieci 6-10 lat i 13.30-15.30 dla młodzieży 11-15 lat. Koszt udziału w całym cyklu 9 warsztatów to 350 zł, a za udział w pojedynczych zajęciach trzeba zapłacić 45 zł.
Liczba miejsc jest ograniczona. Zapisy odbywają się przez formularz na stronie Hali Stulecia. Należy wybrać grupę wiekową uczestnika, a potem cały cykl lub wybrane spotkania.