Motywem przewodnim kampanii są przygody związane z poszukiwaniami skarbu, który miałby zostać ukryty w grobowcu Piotra Włostowica. Żyjący na przełomie XI i XII wieku śląski możnowładca był inicjatorem budowy olbrzymiego klasztoru na Ołbinie, dzisiaj osiedle znajduje się w centrum miasta.
Wielka przygoda we Wrocławiu
Kampanię „Wrocław miastem przygody” zainicjował spot, w którym wzięli udział popularni aktorzy, w tym gwiazda polskiego kina i teatru – Daniel Olbrychski. W filmie oglądamy najpopularniejsze miejsca Wrocławia: od Hali Stulecia, przez Narodowe Forum Muzyki, Muzeum Narodowe, Afrykarium po bulwary Dunikowskiego i Rynek, chociaż są także i mniej znane, np. kryptę kościoła dominikanów.
O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. Łączna liczba pasażerów przylatujących w 2022 roku wynosiła ok. 1,3 mln zł. W zeszłym roku uruchomiono także kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Porto, a cały ruch lotniczy (przylatujący i wylatujący) osiągnął liczbę niemal 3 mln - 100 procent więcej niż w 2021! Z kolei np. we wrocławskim Aquaparku w 2022 roku pojawiło się 2 mln klientów.

Im bliżej Wrocławia, tym większa radość
W ramach kampanii miasto będzie promować swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, we wszystkich wspomnianych miastach, kampanii outdoorowej na co najmniej 260 nośnikach (w tych samych miastach) oraz w przestrzeni internetowej.
Pliki do pobrania
- Opactwo ołbińskie zostało rozebrane. Cegły z niego wmurowano w wiele istniejących do dzisiaj budynków. Zapraszamy do odkrywania skarbu, czyli naszego miasta - zachęca Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miasta Wrocławia.
W ramach kampanii przygotowano dziesięć tras tematycznych po Wrocławiu. Ich szczegółowe opisy można znaleźć w serwisie turystycznym Wrocławia - www.Visitwroclaw.eu.
O Wrocławiu entuzjastycznie wypowiadają się gwiazdy filmu, muzyki, znane osobowości. Piosenkarz Mrozu – wrocławianin, nawiązał do neonu „Dobry wieczór we Wrocławiu”, który musi zobaczyć każdy wychodzący z kolejowego Dworca Głównego. „Dziękuję za każdy dzień spędzony we Wrocławiu”.
Aktor Andrzej Seweryn wyznał, że już zbliżając się do Wrocławia czuje radość, która eksploduje, kiedy wchodzi na wrocławski Rynek. Pochodząca z Wrocławia aktorka Ola Hamkało przyznaje: Tęsknię za Wrocławiem. A muzycy Sidney Polak, Grzegorz Markowski oraz Andrzej Piaseczny zwrócili uwagę na przyjazną atmosferę miasta, którą tworzą jego mieszkańcy.

Daniel Olbrychski: - Wrocław to przepiękne wspomnienia, które trwają już blisko 60 lat! Przyjaźnie, wspomnienia z pracy, ale równocześnie z każdym rokiem, zwłaszcza ostatnio, coraz większy zachwyt nad miastem, które tak się przez lata zmieniło – na plus!
Kampania turystyczna prowadzona będzie od maja do września 2023. Jej koszt to ponad 400 tys. zł, a partnerami są Wrocławska Organizacja Turystyczna, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu.