Trwa budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra. W ramach inwestycji na Dolnym Śląsku powstaje najdłuższy tunel drogowy poza miastem w Polsce - T-26 (o długości ok. 2300 m, dłuższy jest tylko w Warszawie, w ciągu drogi ekspresowej S2 - 2355 m) oraz drugi, krótszy - TS-32, niedaleko miejscowości Gostków.
W maju udało się zakończyć roboty betonowe w TS-26 i zasadnicza konstrukcja tunelu jest już gotowa. Teraz trwają roboty wykończeniowe. „Brawo, My! Zakończyliśmy roboty betonowe dla obudowy ostatecznej tunelu TS-26 Bolków - Kamienna Góra. Dokonał tego nasz zespół reprezentujący 12 narodowości” - napisali na Facebooku przedstawiciele firmy PORR S.A., która jest wykonawcą robót. Zobacz w naszej galerii zdjęcia inwestycji z maja 2023 z lotu ptaka i z ziemi.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podaje, że obydwa tunele są gotowe w ponad 86 proc. Zaawansowanie wszystkich robót na tym odcinku to 76 proc. Powyższy odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S3 Legnica (A4) – Lubawka (granica państwa).

Trasa Kamienna Góra – granica państwa o łącznej długości ok. 15,3 km ma zostać oddana do użytku kierowców w drugiej połowie 2023 roku. Według zapowiedzi GDDKiA, jeśli wszystko pójdzie z planem, nowymi tunelami na odcinku Bolków-Kamienna Góra powinniśmy przejechać w połowie przyszłego roku.
Wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner). Wartość całkowita kontraktu to ponad 1,5 mld zł.
Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przedłużeniem ekspresówki S3 ma być czeska autostrada D11. GDDKiA poinformowała w kwietniu 2023, że u naszych sąsiadów ruszyły prace archeologiczne w śladzie przyszłej drogi, dzięki której uda się szybciej dojechać z Dolnego Śląska do Pragi.
Zobacz wideo z budowy S3 na Dolnym Śląsku - 19.05.23
Zobacz postępy prac na budowie tunelu TS-26
źródło: GDDKiA