Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
W 2025 r. zakwalifikowane do remontów zostały następujące odcinki ulic:
- Bajana (od ul. Bystrzyckiej do ul. Szybowcowej) - długość 1,06 km, powierzchnia 7,42 tys. m kw.
- Czekoladowa – od ronda Cukrowników do ul. Francuskiej; długość 1,2 km, powierzchnia 8,4 tys. m kw.
- Drzewieckiego – od Balonowej do Szybowcowej; długość 980 m, powierzchnia 6,9 tys. m kw.
- Gwarecka i Dokerska – od ul. Kozanowskiej do Pilczyckiej; długość 1 km, powierzchnia 9 tys. m kw.
- Horbaczewskiego (od ul. Balonowej do ronda Szomańskiego)
- Inżynierska – jezdnia i chodniki od al. Pracy do wiaduktu (ul. Krucza)
- Legnicka – od ul. Legnickiej 49 fs (okolice ul. Białowieskiej) do ul. Legnickiej 59 (okolice ul. Wejherowskiej), bez tarcz skrzyżowania z ul. Małopanewską; długość 510 m, powierzchnia 5,1 tys. m kw.
- Małopolska – od ul. Halickiej do ul. Wielkopolskiej; długość 650 m, powierzchnia 4,225 tys. m kw.
- Moniuszki – od ul. Chopina do al. Paderewskiego; długość 550 m, powierzchnia 5,225 tys. m kw.
- Nefrytowa (od ul. Szmaragdowej do ul. Brylantowej)
- Poleska – od ul. Kiełczowskiej do ul. Litewskiej; długość 500 m, powierzchnia 3,5 tys. m kw.
- Śniadeckich (od al. Kochanowskiego do ul. Chopina)
- Waligórskiego – od Powstańców Śląskich do Sudeckiej; długość 350 m, powierzchnia 2,450 tys. m kw.
Tam, gdzie łata to za mało
Wrocław na Dobrej Drodze powstał na bazie doświadczeń z wcześniej realizowanych programów związanych z wymianami nawierzchni.
– Jego ideą jest szybka poprawa stanu technicznego drogi osiągana poprzez usunięcie frezarką górnych warstw nawierzchni - wiążącej i ścieralnej. W ich miejsce kładziemy nowe warstwy asfaltobetonu przedzielone specjalną siatką, zwiększającą trwałość i poprawiającą nośność jezdni – tłumaczy Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu. – Program Wrocław na Dobrej Drodze nie ogranicza się wyłącznie do jezdni, ma również specjalne pakiety obejmujące chodniki i zatoki autobusowe.
Nowe nawierzchnie w 2024 roku
W pierwszej połowie minionego roku między marcem a czerwcem miasto wyremontowało odcinki takich ulic jak Królewiecka, Kamienna, al. Hallera czy al. Karkonoska. W sumie pojawiło się na nich 12 km nowej nawierzchni.
Natomiast w edycji jesiennej program objął ulice Bierutowską, Bezpieczną, Lechitów, Gostyńską, Brodzką, Wolską, Marszowicką, Kozanowską, bł. Czesława, Oławską, Mościckiego, Ołtaszyńską, Balonową, Na Grobli, Kuronia i Racławicką. W przypadku ulic Lechitów i Gostyńskiej, prace polegały nie na remoncie i zerwaniu starej nawierzchni, a na utwardzeniu drogi gruntowej poprzez położenie nawierzchni.

Edycja wiosenna i jesienna 2024 pozwoliły wyremontować i zabezpieczyć przed niekorzystnymi zimowymi warunkami w sumie 24 km jezdni, często stanowiących podstawowy układ komunikacyjny miasta. Koszt wszystkich remontów wyniósł w sumie prawie 47 mln zł (21,5 mln zł w edycji wiosennej i 25,4 w jesiennej).
Ulice na liście rezerwowej
Ulice będące na razie na liście rezerwowej:
- Baciarellego – od ul. Żmichowskiej do ul. Olszewskiego wraz z chodnikiem po południowej stronie i zatokami postojowymi; długość - 740 m, powierzchnia 7,4 tys. m kw.
- Kozia – od Maślickiej do Białostockiej; długość 800 m, powierzchnia 5,6 tys. m kw.
- Krzywoustego – od Brucknera do mostu na Widawie i jezdnie równoległe (buspasy) oraz jezdnia przy CH Korona.
- Oławska (pl. Dominikański) – tunel samochodowy północny (długość 600 m, powierzchnia 4,2 tys. m kw.) i południowy (długość 500 m, powierzchnia 3,5 tys. m kw.). Zakres: wymiana nawierzchni z siatką wzmacniającą i regulacją krawężników.
Teraz Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta przystąpi do rozpisywania przetargów, a po podpisaniu umów wykonawcy będą mogli przystąpić do remontów.
Szybkie naprawy nawierzchni realizowane w poszczególnych latach |
Remonty przeprowadzone w 2021 r. |
|
Remonty przeprowadzone w 2022/2023 r. |
|
Remonty przeprowadzone w 2024 r. |
|