Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
We Wrocławiu działa amerykańska baza logistyczna, stąd częste loty transportowe. AN-124 został największym samolotem świata po tym, gdy Ukraińcy na początku wojny stracili An-225 Mrija. Został zniszczony w zeszłym roku przez Rosjan – a był tylko jeden egzemplarz na świecie – podczas ataku na port lotniczy Kijów-Hostomel.
Mrija (po ukraińsku marzenie) skonstruowana została do przenoszenia promu kosmicznego, który zresztą nie wyszedł z fazy prototypu.
Rusłan
Gdy ZSRR, a wraz z nim radziecki program kosmiczny, legł w gruzach, An-225 został na Ukrainie i świadczył komercyjne usługi transportowe. Tak jak Rusłan.

An-124 powstał w zakładach Olega Antonowa. Ma cztery silniki, ponad 73 m rozpiętości skrzydeł, 69 m długości i waży 175 ton. Jego zasięg to 16 tys. km. Powstało łącznie 55 maszyn.
Lockheed C-5 Galaxy
Amerykański, czterosilnikowy samolot transportowy. Największy do czasu Rusłana, a później Mriji. Jego zasięg to 11 tys. km, rozpiętość skrzydeł prawie 68 m, długość 75,5 m.
Airbus A380
Najmłodszy z czwórki gigantów. Konstruowany z myślą o lotach pasażerskich, ale użytkowany również w wersji cargo. Ma zasięg 15 tys. km, rozpiętość skrzydeł blisko 80 m. To europejska odpowiedź na leciwego już jumbojeta, ale z pewnością nie powtórzy sukcesu amerykańskiego starszego brata.
Zainteresowanie linii lotniczych A380 okazało się umiarkowane, a jego produkcja wygaszona.
Boeing 747
Legendarny Jumbo Jet to konstrukcja z końca lat 60. Produkowany w różnych wersjach przez pół wieku. Wrocław teraz gościł najpopularniejszą wersję 747-400.

Czterosilnikowy o zasięgu do 14 tys. km i rozpiętości skrzydeł 64,4 m. Wersja 400 po raz pierwszy wzbiła się w powietrze w 1988 r.