Przenikanie wody opadowej na krańcu tunelu od strony Muzeum Współczesnego Wrocław jest bardzo uciążliwe dla osób korzystających z pasażu w deszczowe dni.
Zastosowane będą techniki iniekcji żywiczno-żelowej stropu i korytarza. Łączna długość szczeliny dylatacyjnej wynosi około 16 m, a grubość ścian i stropu 0,5 m.

Niezbędne będzie również wykonanie dodatkowego zabezpieczenia szczeliny dylatacyjnej od góry, wraz z wymianą izolacji na stropie i odtworzeniem nawierzchni na jezdni. Koszt realizacji prac to 613 tys. zł.
Organizacja ruchu w związku z pracami:
- w tunelu dla prac prowadzonych od strony podziemia wystąpi zawężenie szerokości korytarza o połowę,
- miejscowe wygrodzenia na jezdni w związku z koniecznością dostania się do stropu od góry. Wygrodzenie będzie się przesuwać od pasa prawego do lewego na jezdni prowadzącej ruch w relacji od Leśnicy do centrum miasta.
- Przeprasza za utrudnienia - dodaje ZDiUM.