Po co MPK aż 200 nowych autobusów w tak krótkim czasie? Najważniejsze powody:
- Zgodnie z unijnymi przepisami od stycznia przyszłego roku miasta będą mogły kupować wyłącznie autobusy zeroemisyjne. Teraz jest ostatni moment na odmłodzenie floty spalinowych pojazdów.
- MPK potrzebuje większej liczby autobusów, bowiem zrezygnowało z usług podwykonawców - firm Michalczewski oraz Mobilis - i samodzielnie świadczy usługi przewozowe.
- Część floty MPK jest już leciwa i wymaga wymiany (głównie chodzi o najstarsze Mercedesy)
O kontrakcie na pierwszą setkę autobusów przeczytasz w artykule "100 nowych autobusów dla MPK. Umowa podpisana. Kiedy wyjadą na ulice?"
Prezes MPK dodaje, że pierwsza setka autobusów została zamówiona głównie z myślą o zwiększonych zadaniach przewozowych - przejęciu obsługi połączeń od Michalczewskiego i Mobilisa - a druga setka posłuży odmłodzeniu floty.
O wymianie taboru autobusowego szczegółowo piszemy w tekście "Więcej, chłodniej, czyściej - podsumowanie inwestycji MPK w tabor autobusowy".
Zeroemisyjny tabor MPK Wrocław |
|
|
|
|
Pasażerowie MPK dobrze znają różne typy Mercedesów. Od tych starszych, po nowe i nowoczesne Citaro 2 z silnikami Diesla i elektryczne eCitaro. Dziś zakontraktowane to model Conecto.
Dzisiejsza umowa na 100 Mercedesów to umowa najmu na 10 lat. Pojazdy finansuje Pekao Leasing, a MPK płacić będzie miesięczne raty. Umowa warta jest około 300 mln zł w całym swoim 10-letnim okresie obowiązywania.