fot. Mateusz Lubański/www.wroclaw.plMieszkańcy Wrocławia mogą już korzystać z nowych odcinków Promenady Krzyckiej. Uroki trasy cenią sobie nie tylko rowerzyści, ale również spacerowicze czy miłośnicy jazdy na rolkach.
Promenada Krzycka to docelowo nazwa liczącej ok. 7,5 km trasy spacerowej, biegnącej wzdłuż nasypu kolejowego towarowej obwodnicy Wrocławia – od ulicy Grabiszyńskiej do okolic ulicy Gazowej na Tarnogaju. Trasa budowana jest etapami. Od 6 lipca mieszkańcy Wrocławia mogą korzystać z kolejnych odcinków: między ul. Bardzką i Śliwkową oraz ul. Ziębicką i Gazową. Oznacza to, że łącznie wykonano już 2,9 km Promenady Krzyckiej. Zobacz zdjęcia nowych odcinków trasy dla rowerzystów i pieszych.
Reklama
Od blisko dwóch lat wrocławianie korzystają z pierwszych odcinków promenady między ulicami Borowską i Spiską oraz między Borowską i Bardzką.
Promenda Krzycka: od 6 lipca dwa kolejne fragmenty
Trasa cieszy się ogromną popularnością zarówno wśród spacerowiczów, biegaczy, rowerzystów czy miłośników jazdy na rolkach. Historyczna koncepcja Promenady Krzyckiej ma zaspokoić aktualne potrzeby transportowe miasta.
Promenada Krzycka jest projektem, który idealnie wpisuje się w politykę zrównoważonej mobilności: jest zielony, pieszy, rowerowy i tak naprawdę sięga po dziedzictwo z czasów przedwojennych. Promenada powstaje historycznym szlakiem spacerowym tzw. Hugo Richter Weg, który biegnie wzdłuż torów kolejowych Towarowej Obwodnicy Wrocławia z początku XX w. według pomysłu ówczesnego Dyrektora Ogrodów Miejskich Wrocławia, Hugo Richtera
Promenada Krzycka: dodatkowe nasadzenia i infrastruktura
Docelowo cała trasa będzie miała ok. 7,5 km długości. Obecnie wykonano odcinek o dł. 2,9 km, a 730 metrów to oddane na początku lipca fragmenty między ul. Bardzką i Śliwkową oraz ul. Ziębicką i Gazową. Dotychczasowe prace pochłonęły 6,38 mln zł, z czego najnowsze odcinki kosztowały 1,75 mln zł.
W ramach inwestycji zadbano również o oświetlenie i zieleń. Pojawiły się nowe trawniki i nasadzenia, w tym 74 drzewa i 5188 krzewów.
Promenada Krzycka ma na celu nie tylko skomunikowanie. To jest odniesienie do jej historycznych, rekreacyjnych walorów, dających pewien oddech mieszkańcom. Jazda tą trasą ma być też przyjemnością, a nie tylko liczeniem czasu.
Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu
Promenada Krzycka: bardzo duże zaangażowanie mieszkańców
Oddane właśnie do użytku odcinki Promenady Krzyckiej biegną przez tereny zielone, podobnie jak realizowane wcześniej fragmenty trasy. Komfortowa i oświetlona trasa znacznie podnosi atrakcyjność tych rejonów Wrocławia i Wzgórza Tarnogajskiego. Znaczenie tego typu inwestycji odzwierciedla choćby liczba głosów, które mieszkańcy oddają na podobne projekty w kolejnych edycjach WBO.
Promenada Krzycka jest częścią zielonej rowerowo-pieszej obwodnicy Wrocławia. Celem tego projektu jest połączenie wrocławskich dzielnic zieloną, bezpieczną i szybką trasą dla rowerzystów, pieszych czy ludzi na hulajnogach. Po to, żeby szybko i łatwo dotarli pracy, szkoły lub wybrali się na wycieczkę. Na projekt w ramach WBO zagłosowało 12 tys. osób. To rekordowa liczba
Agnieszka Dusza, liderka projektu Zielona Sieć Rowerowo-Piesza Wrocławia
Promenada Krzycka: cisza, spokój i odpoczynek z dala od miejskiego zgiełku
Do dyspozycji mieszkańców Wrocławia zostały oddane dwa fragmenty trasy, które przebiegają między innymi wzdłuż terenów kolejowych.
To jest cecha charakterystyczna tego odcinka. Zawsze po jednej stronie jest wysoki nasyp kolejowy, który w tej chwili jest zazieleniony. Dzięki temu mamy swego rodzaju odcięcie od hałasu i tego, co generuje miasto na co dzień. Możemy tą trasą przejechać w zupełnie innym komforcie, w zieleni, w ciszy i z dala od zgiełku. To jest jej chyba największy atut
Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności