wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza:

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Przelot dronem nad trasą tramwaju na Psie Pole
Kliknij, aby powiększyć
Widok na trasę tramwaju na Psie Pole z drona (duże zdjęcie) i tramwaj MPK (małe) wroclaw.pl
Widok na trasę tramwaju na Psie Pole z drona (duże zdjęcie) i tramwaj MPK (małe)

Na Psie Pole przewidywane są dwa warianty trasy. Dobiegają końca konsultacje społeczne, a ich efekt w postaci rekomendacji poznamy w trzecim kwartale tego roku. Dronem przelecieliśmy od al. Brücknera, gdzie nowe tory będą się zaczynać, aż do cmentarza przy ul. Kiełczowskiej, gdzie będzie pętla z parkingiem P+R.

Reklama

Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)

Dwa najbardziej optymalne warianty opracowali eksperci przeanalizowaniu 10 opcji. Brali pod uwagę kryteria społeczne i ekonomiczne: sprawdzili, jak wielu obecnych mieszkańców i tych w dalszej przyszłości – czyli w 2050 roku – miałoby łatwy dostęp do przystanków. Odrzucone zostały także warianty najdroższe w przeliczeniu na jednego mieszkańca.

Tramwaj na Psie Pole z drona

Najkorzystniejsze są trasy rozpoczynające się na skrzyżowaniu al. Brücknera z ulicami Kwidzyńską i Toruńską. Następnie prowadzą wzdłuż Brücknera do Krzywoustego, a dalej przez most nad Widawą (który musi zostać zbudowany) i tu proponowane są już dwa warianty.

Według jednej propozycji trasa przebiega bliżej rzeki w korytarzu ulicy Dywizjonu 303 i dalej w kierunku ul. Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego. W drugiej prowadziłaby w stronę ronda Lotników Polskich i dalej w kierunku cmentarza na ul. Kiełczowskiej.

Kliknij, aby powiększyć
Powiększ obraz: <p>Mapa przedstawia dwa rekomendowane warianty przebiegu trasy tramwjowej na Psie Pole</p> Źródło: UMW
Mapa przedstawia dwa rekomendowane warianty przebiegu trasy tramwjowej na Psie Pole

Przy nekropolii mogłaby powstać pętla tramwajowa z parkingiem Park & Ride. To dogodna lokalizacja także dla mieszkańców sąsiedniej gminy oraz pasażerów korzystających z komunikacji zbiorowej w dniu Wszystkich Świętych.

6 km torowiska na Psie Pole

Każdy z wariantów to blisko 6 km trasy tramwajowej i 12 przystanków. Do obsługi każdego z wariantów potrzeba 12 tramwajów, a szacowane koszty inwestycji to 830 milionów złotych, bez wykupu gruntów oraz zakupu taboru. W kwocie uwzględniono także potrzebę przebudowy ul. Wyszyńskiego wraz z budową trasy tramwajowej, bo tramwaj na Psie Pole wymaga wzmocnienia układu tras także w centrum.

Kliknij, aby powiększyć
Powiększ obraz: <p>Grafika przedstawia dalsze kroki w inwestycji o nazwie Tramwaj na Psie Pole. I kwartał 2025 - konsultacje społeczne. III kwartał 2025 - wydanie rekomendacji. IV kwartał 2025 - przetarg na oprcacowanie koncepcji programowo-przestrzennej&nbsp;&nbsp;</p> Źródło: UMW
Grafika przedstawia dalsze kroki w inwestycji o nazwie Tramwaj na Psie Pole. I kwartał 2025 - konsultacje społeczne. III kwartał 2025 - wydanie rekomendacji. IV kwartał 2025 - przetarg na oprcacowanie koncepcji programowo-przestrzennej  

Podczas opracowywania studium analizowano m.in. warianty prowadzące od strony Zalesia, Kowal, Swojczyc. W tych przypadkach koszty realizacji byłyby jeszcze większe a efektywność inwestycji była znacznie mniejsza. Trasa dojazdu do centrum byłaby dłuższa, obsługiwałaby mniejszą liczbę mieszkańców, a dodatkowo prowadziłaby przez tereny cenne przyrodniczo albo wymagające budowy dodatkowych nowych mostów oraz wiaduktów.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl