Od 4 maja 2021 r. COM I przy ul. G. Zapolskiej 4, COM II przy pl. Nowy Targ 1/8, COM III przy ul. Bogusławskiego 10 są czynne w godzinach 8.00 - 17.15.
Jednocześnie przypominamy że 8, 15 i 29 maja (sobota) COM I przy ul. Zapolskiej 4 będzie czynne w godzinach 8.00-13.00 dla spraw z zakresu rejestracji pojazdów, praw jazdy, dowodów osobistych i meldunków.
W sprawach dowodów osobistych wejście od ul. W. BogusławskiegoW sobotę nie jest wymaganarezerwacja wizyty w urzędzie.
W Centrum Obsługi Mieszkańca może przebywać jednorazowo liczba interesantów odpowiadająca liczbie czynnych okienek. Wpuszczane są tylko osoby, u których nie zostanie stwierdzona gorączka.
Centra Obsługi Mieszkańca
- W związku z epidemią obsługa klientów odbywa się w godzinach od 8.00 do 15.15.
 - NIECZYNNY jest punkt przy al. Karkonoskiej.
 - Do 17.15 w COM I i II obsługiwani są klienci w sprawach meldunkowych, rejestracji pojazdów, praw jazdy, dowodów osobistych oraz rejestracji działalności gospodarczej.
 
Sprawy załatwisz w soboty
- W soboty 8, 15 i 29 maja 2021 r., w godzinach od 8.00 do 13.00 COM I będzie czynne dla mieszkańców w zakresie rejestracji pojazdów, spraw meldunkowych oraz dowodów osobistych.
 
Urząd Stanu Cywilnego
- godz. 8.00-15.15 w USC przy ul. P. Włodkowica 20
 
Sprawy, w których przyjmowani są (podczas stanu epidemii) klienci w USC
- Rejestracja noworodków.
 - Rejestracja zgonów.
 - Dopełnienie formalności przed ślubem cywilnym – nie wcześniej niż na 2 miesiące przed planowanym terminem zawarcia małżeństwa.
 - Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński (tylko w obecności nowożeńców i 2 świadków).
 - Wydawanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego.
 - Wydawanie zaświadczeń do ślubu za granicą.
 - Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka
 - Przyjmowanie oświadczeń małżonków rozwiedzionych o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa.
 - Przyjmowanie oświadczeń o zmianie imienia dziecka w terminie do 6 miesięcy od daty sporządzenia aktu urodzenia dziecka.
 
- Wyłączony z obsługi jest punkt kasowy, zapłaty opłaty skarbowej można dokonywać w opłatomatach.
 - Rezerwacji terminu zawarcia małżeństwa można dokonywać telefonicznie.
 - Pozostałe sprawy załatwiane będą wyłącznie drogą korespondencyjną.
 - Wszelkie zapytania należy kierować drogą telefoniczną lub e-mailową (dane kontaktowe dostępne są na stronie USC).
 - Informacja o rodzajach spraw, w jakich można zgłaszać się do USC, oraz sposobach kontaktu w celu załatwienia sprawy
 
UWAGA!
Punkt Rejestracji Pojazdów przy al. Karkonoskiej 45 są nieczynne do odwołania.
Zasady
- Do obiektów UMW (jednym czynnym wejściem) wpuszczane są tylko osoby, u których nie zostanie stwierdzona gorączka.
 - W centrach obsługi może przebywać jednorazowo liczba interesantów, odpowiadająca liczbie czynnych okienek.
 - Kasy urzędu są zamknięte. Wszelkie należności wobec gminy Wrocław można wpłacać bez prowizji we wszystkich oddziałach PKO BP w granicach administracyjnych Wrocławia.
 
Centrum Obsługi Podatnika obsługuje klientów telefonicznie i drogą elektroniczną, zgodnie z przedstawioną informacją
Obsługa kancelaryjna (możliwość bezpośredniego złożenia dokumentów) jest prowadzona w obiektach przy pl. Nowy Targ 1-8 oraz ul. Bogusławskiego 8-10.
Centrum Wsparcia Przedsiębiorców
Od 23 marca działa Centrum Wsparcia Przedsiębiorców. Wszelkie sprawy związane z ulgami podatkowymi oraz ulgami od zobowiązań cywilnoprawnych, które adresowane są do miasta, załatwimy tu telefonicznie lub mailowo.
Od poniedziałku do piątku w godzinach 7.45–15.45, urzędnicy i eksperci czekają na przedsiębiorców pod numerami telefonów: 71 777 72 87, 71 777 73 10, 71 777 74 26.
Uruchomione zostały także 2 dedykowane adresy mailowe:
- do składania wniosków: pomoc.firma@um.wroc.pl
 - do udzielania informacji: centrum.firma@um.wroc.pl
 
Szczegóły działalności centrum - czytaj tutaj.
Załatw sprawę zdalnie
- Wiele spraw można załatwić, nie wychodząc z domu, przez internet. Sprawdź, jakie sprawy można załatwić zdalnie.
 - Zdecydowanie zaleca się ograniczenie osobistych wizyt w urzędzie na rzecz wysłania korespondencji drogą pocztową lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
 - Wykaz usług i elektronicznych wzorów dokumentów udostępnianych przez Urząd Miejski Wrocławia na ePUAPie.
 
Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańca
- telefon: +48 71 777 77 77 (Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańca), godz. 8.00-17.45.