Termin składania ofert został wyznaczony na 8 kwietnia 2025. Umowy z firmami wyłonionymi w przetargu mają obowiązywać przez 18 miesięcy z opcją przedłużenia o maksymalnie rok.
Sześć sektorów zamiast czterech
We Wrocławiu znajduje się ponad 40 tysięcy miejsc gromadzenia odpadów. Nowością jest to, że po raz pierwszy zostaną one podzielone na sześć sektorów, a nie - tak jak do tej pory - na cztery.
Nowe strefy są znacznie bardziej wyrównane pod względem liczby mieszkańców, bardziej jednorodne pod względem rodzaju zabudowy i prostsze do obsługi (krótsze trasy przejazdów). Jednocześnie mniejsze sektory dają w przetargu szansę także tym nieco mniejszym firmom na rynku.

SZOT zostaje na stałe we Wrocławiu
Po wrocławskich osiedlach nadal będzie jeździł SZOP (Samochód Zbierający Odpady Problemowe). Kontynuowany będzie także program SZOT (Samochód Zbierający Odzież i Tekstylia). W ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania do samochodów oddano ok. 7 ton odzieży i tekstyliów.
– I w nowym przetargu zostaje wpisany na stałe. Będzie 6 busów, po jednym w każdym sektorze. Jednocześnie, obecny pilotaż z SZOT-em pokaże nam, czy miejsca wskazane w harmonogramie są właściwe dla mieszkańców, czy może należałoby je zmienić. Dowiemy się też jaka jest morfologia tych tekstyliów, czy część z nich nadaje się do użycia, czy są to tylko odpady – dodaje prezes.
Częstotliwość odbioru odpadów w nowym przetargu będzie taka sama, jak w poprzednim:
- odpady zmieszane oraz bioodpady – co najmniej raz w tygodniu,
- papier oraz tworzywa sztuczne – co najmniej raz na dwa tygodnie,
- szkło – co najmniej raz w miesiącu,
- meble i odpady wielkogabarytowe – co najmniej raz w miesiącu w zabudowie wielorodzinnej i raz na dwa miesiące w zabudowie jednorodzinnej.
