Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Spółka Wrocławskie Inwestycje, która działa w imieniu miasta, ogłosiła przetarg 28 marca. Firma, która zostanie w nim wybrana, ma przygotować projekt w ciągu 20 miesięcy. Oznacza to, że będzie on gotowy na początku 2026 roku. Oczywiście pod warunkiem, że przetarg przebiegnie bez zakłóceń, a zaproponowana cena będzie akceptowalna dla miasta.
Wtedy też może zostać rozpisany przetarg na budowę. A przedsięwzięcie polega na przedłużeniu torów biegnących ul. Świeradowską. Teraz jest tam krańcówka Gaj. Zapewne w 2027 roku tramwaje nie będą już tam kończyć trasy, tylko pojadą dalej ulicą Działkową. Z niej skręcać będą w lewo w ulicę Borowską.
Na Borowskiej powstanie trasa autobusowo-tramwajowa prowadząca do nasypu kolejowego. Będzie przy nim klasyczna pętla z parkingiem P+R.

Zgodnie z opisem zamówienia, długość trasy wynosić będzie 1,1 km, z czego 400-metrowy odcinek będzie zielonym torowiskiem (od Świeradowskiej przez Działkową do Borowskiej), a 700 metrów stanowić będzie trasa dla autobusów i tramwajów.
Tramwaj Borowska Szpital - krótki odcinek, duża budowa
Torowisko o długości niewiele ponad kilometra tylko z pozoru wygląda na mała inwestycję. Przebudowane muszą zostać cztery skrzyżowania: Borowskiej z Działkową, ze Świeradawską, z Bobrańskiego i z Kukuczki. Do tego przebudowane zostaną wjazdy na teren Uniwersytetu Medycznego - powstaną dwa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.
Galeria zdjęć
Część trasy przebiegać będzie na terenie obecnego parkingu przy szpitalu, dlatego zadaniem projektanta będzie zaplanowanie nowych miejsc postojowych, które zrekompensują ubytek tych zabranych pod tory. Na wysokości głównego wejścia do szpitala przewidziane są przystanki autobusowo-tramwajowe z wygodnym dojściem do placówki.
Na pętli, w pobliżu której będzie parking P+R, projektant ma zaplanować punkt socjalny dla motorniczych i kierowców MPK oraz toaletę publiczną.
Nowa ścieżka rowerowa wzdłuż Borowskiej
Inwestycja ta to duża zmiana nie tylko dla pasażerów MPK, ale również dla rowerzystów. Jej elementem jest bowiem dwukierunkowa droga dla rowerów po wschodniej stronie Borowskiej. Prowadzić będzie od ul. Kukuczki aż do skrzyżowania z al. Armii Krajowej.
To nie koniec inwestycyjnych planów miasta związanych z ul. Borowską. Na początku lat 30. ma powstać trasa autobusowo-tramwajowa od ul. Działkowej do Hubskiej. Więcej o rozwoju sieci tramwajowej przeczytasz w naszym serwisie specjalnym: