Informacje o inwestycji:
- Kategoria inwestycji: Komunikacja zbiorowa
- Rok zakończenia inwestycji: 2026
- Stopień wykonania: 9%
- Wartość inwestycji: 47 000 000 zł
- Jednostka prowadząca: WI
- Osiedle: Nadodrze
- Projekt finansowany w ramach WBO: nie
Będzie wygodnie i zielono. Dziś jest tu najwęższy przystanek tramwajowy i – co gorsza – bez przebudowy, zmiany przebiegu torów i ulicy, nic nie da się zrobić. Budowa węzła będzie wielką inwestycją, szacowaną na 50 mln zł, po zakończeniu której z jednego peronu będziemy wsiadać do autobusów i tramwajów. Perony będą długie: zmieszczą się na nich jednocześnie dwa tramwaje lub dwa autobusy, albo jeden tramwaj i autobus.
Aby było to możliwe, w miejsce obecnego układu powstanie pół kilometra nowych torów i 1,2 km trakcji tramwajowej. Całość zgodna będzie z aktualnymi pozytywnymi trendami: przystanki będą zielone – na obu peronach pojawi się osiem drzew, które dadzą cień w słoneczne dni. Uzupełnieniem będą trejaże z pnączami.
W obrębie skrzyżowania powstaną ogrody deszczowe, a miejsca, w których nie da się posadzić drzew, zostaną obsadzone różami. W sumie posadzonych będzie 19 drzew i niemal trzy tysiące krzewów i pnączy oraz dwa tysiące bylin czy roślin cebulowych.
Zmiany dosięgną również Dubois, gdzie powstaną nowe, bezpieczne drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe, które połączą się z budowanymi obecnie na Pomorskiej czy w drugiej części Dubois.
Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na budowę węzła przesiadkowego na ulicy Drobnera przy skrzyżowaniu z Dubois.
Galeria zdjęć